۹۱ فوتی جدید کرونا در کشور / ۱۲۱ شهر در وضعیت قرمز و نارنجی

سه شنبه, 10ام فروردین, 1400
اندازه قلم متن

کرونا

از دیروز تا امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۲۵۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۳۹ نفر از آنها بستری شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۱۰۲۵۰ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۲۵۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۳۹ نفر از آنها بستری شدند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۸۷۵ هزار و ۲۳۴ نفر رسید.

لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۲ هزار و ۵۶۹ نفر رسید.

به گفته وی، خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۶۰۸ هزار و  ۸۰۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

لاری  ادامه داد: سه هزار و ۹۵۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته لاری، تا کنون ۱۲ میلیون و ۷۵۱ هزار و ۳۹۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: در حال حاضر ۲۵ شهرستان قرمز و ۵۶ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت “از” و “به” شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی، ممنوع است.

وی گفت: همچنین ۲۷۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۹۰ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

*****

به دلیل وضعیت نارنجی کرج، هرگونه تجمع در پارک‌ها و فضاهای سبز در روز سیزده‌به‌در ممنوع شد

غفور قاسم‌پور، فرمانده قرارگاه مدیریت کرونا در استان البرز گفت که با توجه به تغییر شرایط کرج از زرد به نارنجی، منع تردد شبانه و فعالیت مشاغل به مدت دو هفته در کرج لازم اجرا می‌شود.

فرمانده قرارگاه مدیریت کرونا در استان البرز تاکید کرد که به دلیل وضعیت شیوع کرونا در کرج، هرگونه تجمع در طبیعت، پارک‌ها و فضاهای سبز کرج طی روز سیزدهم فروردین ماه ممنوع اعلام شده است.

قرارگاه مدیریت بیماری کرونا در کرج نیز در اطلاعیه‌ای تاکید کرد که براساس گزارش های تخصصی دانشگاه علوم پزشکی و کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و افزایش سفرهای نوروزی سرعت گسترش همه‌گیری کرونا در کرج افزایش یافته و تعدادِ مبتلایان پذیرش شده در بیمارستان‌ها بیشتر شده است.

در این اطلاعیه آمده است که محدودیت های جدید به مدت دو هفته تا ۲۲ فروردین ماه در تمام شهرهای شهرستان کرج به صورت جدی اعمال خواهد شد.

از: ایران اینترنشنال

*****

جهش سه هزار نفری مبتلایان روزانه کرونا طی ۱۰ روز در ایران

آمار اعلام‌شده توسط دولت ایران نشان می‌دهد در ۱۰ روز از آغاز سال ۱۴۰۰، شمار روزانه مبتلایان به کرونا در کشور با جهشی سه هزار نفری، به بیش از ۱۰ هزار مورد، رسیده است.

سیما لاری، سخنگوی وزارت بهداشت،‌ روز سه‌شنبه ۱۰ فروردین‌ ماه اعلام کرد: در شبانه‌روز اخیر بر اساس معیارهای قطعی تشخیص، ۱۰ هزار و ۲۵۰ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ شناسایی شدند. در همین مدت ۹۱ بیمار کرونا نیز، جان خود را از دست دادند.

به گفته لاری، شمار کل بیماران در کشور، به بیش از یک میلیون و ۸۷۵ هزار نفر رسیده است.

این آمار در حالی اعلام می‌شود که گزارش رسمی دولت در آخرین روز سال ۱۳۹۹، حاکی از ثبت روزانه، هفت هزار و ۵۴۰ مبتلا بوده است. این میزان اکنون افزایش حدود سه‌هزار نفره را نشان می‌دهد.

آخرین بار در آذرماه بود که شمار روزانه مبتلایان کوید به ۱۴ هزار مورد در روز نزدیک شد.

تعطیلات عید نوروز در شرایطی شروع شد که ستاد ملی مقابله با کرونا، محدودیت‌های تردد و سفر را تنها برای شمار محدودی از شهرها اعمال کرد،‌ اما از نخستین روز سال ۱۴۰۰، وزارت بهداشت تایید کرد شیوع ویروس گسترش یافته و تعداد شهرهای نارنجی و قرمز در حال افزایش است.

همزمان، مقام‌های اجرایی و انتظامی از شهروندان خواستند نسبت به لغو برنامه سفر و یا بازگشت فوری به محل اقامت خود اقدام کنند.

قرار است از روز چهارشنبه با اتمام مهلت دولت، جریمه برای تردد خودروها در شهرهای ممنوعه ، اعمال شود. جریمه‌ها، مبالغی تا یک میلیون تومان را در بر می‌گیرد که طی ماه‌های گذشته ، درآمدهای کلانی برای حکومت ایجاد کرده است.

 

افزایش شهرهای قرمز و نارنجی

شمار شهرهای نارنجی و قرمز نیز روز به روز در حال افزایش است و اکنون ۲۵ شهرستان قرمز و ۵۶ شهرستان نیز نارنجی اعلام شده‌اند. پیش از آغاز سال ۱۴۰۰، سعید نمکی،‌ وزیر بهداشت،‌ گفته بود که ستاد مقابله با کرونا رنگ‌بندی‌های «شادتر» را برای اعمال محدودیت‌ها در نظر گرفته است.

تشدید شیوع ویروس جهش‌یافته نیز از جمله مشکلات مورد اشاره مقام‌های بهداشتی است. در استان خوزستان، به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز، ۶۳ درصد بیماران به این نوع کرونا مبتلا شده‌اند.

در استان‌های دیگر نیز تخت‌های بیمارستانی با افزایش مراجعان در حال پر شدن است. در زنجان معاون دانشگاه علوم پزشکی استان از آغاز پیک چهارم خبر داده و هشدار بروز «فاجعه کرونایی» را مطرح کرده است.

روند و سرایت بیماری در ایران حالی تشدید شده است که بر اساس اعلام مقام‌های سازمان نظام پزشکی، واکسیناسیون توسط حکومت دیر شروع شد و همچنان به کندی پیش می‌رود.

بنا بر آخرین آمار اعلام شده، تا کنون کمتر از یک درصد جمعیت کشور موفق به دریافت واکسن کوید شده اند.

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.