سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: تحریم هنوز موثرترین ابزار ماست

جمعه, 20ام فروردین, 1400
اندازه قلم متن

«انتظار داریم مذاکرات وین احتمالا در هفته آینده از سر گرفته شود»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری روز پنجشنبه خود مذاکرات وین را سازنده و رو به جلو خواند و گفت، با این حال نباید انتظارها را بالا برد. 
ند پرایس با اشاره به برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در روز جمعه، گفت انتظار داریم که این مذاکرات احتمالا در هفته آینده از سر گرفته شود.
وی گفت رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در وین خواهد ماند تا با شرکای آمریکا در برجام و همچنین با نمایندگان روسیه و چین رایزنی کند.
پرایس در پاسخ به این پرسش که آیا تحریم‌هایی موشکی، حقوق بشر و تروریسم در میان «تحریم‌های ناسازگار با برجام» هستند، گفت تحریم‌ها همچنان مهم‌ترین ابزار ما هستند.
وی افزود، ما معتقدیم برنامه موشکی بالستیک ایران، نقض حقوق بشر، حمایت از گروه های نیابتی و تروریسم، همه اینها چالش‌های بزرگی برای ما و شرکایمان در منطقه هستند و به خاطر همین از تحریم‌ها برای عقب راندن تهران در این زمینه‌ها استفاده می‌کنیم.

همزمان، عباس عراقچی، سرپرست هیئت مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران، روز پنجشنبه ضمن تشریح اقدامات دو روز کارگروه‌های کشورهای باقی‌مانده برجام و هیئت آمریکایی حاضر در وین، ضمن تاکید بر موضع قبلی تهران بر لزوم لغو یکجای تحریم‌های آمریکا علیه ایران، ابراز امیدواری طرفین در ادامه مذاکرات به نتیجه برسند.

آقای عراقچی در گفت‌وگو با صداوسیمای جمهوری اسلامی گفت، «ظرف دیروز و امروز هر دو کارگروهی که تشکیل دادیم، یکی در حوزه هسته‌ای و یکی در حوزه تحریم‌ها، به صورت فشرده کار کردند و کارشناسان همه کشورها دخیل بودند و خیلی جامع مسائل را مد نظر قرار دادند.»

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در ادامه خاطر نشان کرد که «هدف این کارگروه‌ها، تنظیم اقداماتی است که دو طرف باید در “یک مرحله” انجام بدهند. من چون دیدم بعضی جاها تکرار شده، (می‌گویم) بحث گام به گام، بحث اقدامات اولیه و اقدامات میانی، مدتهاست کنار گذاشته شده است.»

از: ایندیپندنت


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.