اطلاعات شخصی ۱.۳ میلیون کاربر شبکه اجتماعی کلاب‌هاوس لو رفت

یکشنبه, 22ام فروردین, 1400
اندازه قلم متن

سایت‌های خبری از لو رفتن اطلاعات شخصی ۱.۳ میلیون کاربر شبکه اجتماعی کلاب‌هاوس و انتشار این اطلاعات بر روی یک سایت ویژه هکرها خبر می‌دهند.

منبع خبری سایبرنیوز روز شنبه نوشت که این اطلاعات لو رفته شامل نام اصلی افراد، نام‌های کاربری افراد بر روی شبکه‌های اجتماعی و سایر جزئیات است.

منابع خبری می‌گویند این رخنه اطلاعاتی می‌تواند باعث شود کاربران هدف باج‌خواهی و سرقت هویت قرار بگیرند و برای ارائه اطلاعات بیشتر از خود، به دام هکرها بیفتند.

شبکه اجتماعی کلاب‌هاوس که فعلاً در ایران فیلتر نشده، یک شبکه جدید اجتماعی مبتنی بر صدا و «اتاق‌های» بحث و تبادل نظر است.این شبکه کمتر از یک سال دارد و در حال حاضر عضوگیری آن محدود به کاربران آی‌او‌اس است اما ایرانی‌های هم در آن حضور فعال دارند.

گزارش روز شنبه در مورد لو رفتن داده‌های کلاب‌هاوس پس از آن منتشر می‌شود که سه‌شنبه پیش از آن هم خبر رسیده بود که اطلاعات شخصی ۵۰۰ میلیون کاربر لینکدین (LinkedIn)، یعنی حدود دو سوم از کاربران این پایگاه اینترنتی، لو رفته و برای فروش آنلاین عرضه شده است.

شبکه اجتماعی لینکدین مخصوص شاغلین و متخصصان است و در سال‌های اخیر به یکی از مهم‌ترین عرصه‌های تماس‌های حرفه‌ای و کاریابی بدل شده است.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.