روایت رها شمس، داور زن ایرانی از بازگشت به داوری در فوتبال ایتالیا

چهارشنبه, 8ام اردیبهشت, 1400
اندازه قلم متن

پیام یونسی‌پور

او در مورد قوانین جدیدی که فدراسیون فوتبال ایتالیا برای آغاز مجدد این مسابقات وضع کرده، می‌گوید: «ما باید در تمام طول مدت تا قبل از ورود به زمین ماسک داشته باشیم. همین‌طور به داوران مرد و زن یک رختکن داده‌اند. همیشه کنار من یک داور مرد هم هست که باید به نوبت و در فاصله به رختکن برویم، یکی لباس‌هایش را عوض کند و بعد از این‌که بیرون آمد، دیگری وارد رختکن شود.»

او می‌گوید حضور هم‌زمان داور زن و مرد در رختکن برای تعویض لباس ممنوع است: «قانون جدیدی که گذاشتند این است که زمان ورود به زمین مسابقه، اول باید تیم داوری وارد زمین شود. بعد تیم میهمان به زمین می‌آید و پس از آن هم تیم میزبان وارد زمین می‌شود.»

داوران ایرانی حتی در لیگ برتر با مشکل تست کرونا مواجه بوده و هستند. فدراسیون فوتبال ایران هزینه تست کرونا داوران را متقبل نمی‌شد. رها شمس می‌گوید که داوران در لیگ ایتالیا باید با تست کرونا به محل مسابقه بیایند، فاکتور هزینه تست را برای فدراسیون ارسال کنند و هزینه‌اش را فدراسیون پرداخت خواهد کرد.

رها شمس از ممنوعیت قطعی حضور تماشاگران به ورزشگاه‌های ایتالیا می‌گوید. همچنین مسئولین تیم‌ها و باشگاه‌ها نیز بدون تست کرونا حق ورود به ورزشگاه را ندارند.

از: ایران وایر


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.