“لذا جرم آپارتاید این رژیم کاملا محقق شده است”

شنبه, 25ام اردیبهشت, 1400
اندازه قلم متن

 

ن. نوری زاده

Nourizadeh.n@gmail.com

بدنبال خشونت عریان رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان، تاکنون بسیاری از غیر نظامیان از جمله کودکان فلسطینی کشته شده اند. مقامات مراکز درمانی فلسطین گفته اند که از ابتدای درگیری تا به امروز ۱۲۰ فلسطینی از جمله ۳۰ کودک، کشته شده اند. باندهای فاشیست راست رادیکال در اسرائیل، به شهروندان عرب اسرائیلی حمله می کنند و  خانه، اتومبیل و کسب و کار آنها را بطور وحشیانه ای به آتش می کشند. یکی از وحشتناکترین صحنه های این گونه حملات، حادثه بت یام (Bat Yam) است که دهها نفر از افراط گرایان یهودی مردی را که حدس می زدند عرب می باشد در حالی که روی زمین در خون خود می غلطید تا لحظه مرگ مورد ضرب و شتم قرار دادند. در این میان با وجود آنکه مقامات دولت اسرائیل از بدو تاسیس این کشور بطور سیستماتیک حقوق فلسطینیان را نادیده گرفته اند و آنان را از خانه و کاشانه و سرزمین آباء و اجدادشان آواره ساخته اند اما جامعه جهانی بویژه کشورهای غربی مانند آمریکا و اروپا نه تنها اقدامات نژاد پرستانه و دهشناک اسرائیل را محکوم نکرده و نمی کنند بلکه همواره هر آنچه که در طول این سال ها بر سرنوشت مردم این سرزمین اتفاق افتاده است، انگشت اتهام خود را بسوی فلسطینیان بی دفاع نشانه رفته اند و آنان را به اعمال خشونت و حتی اقدامات تروریستی متهم و مقصر ساخته اند. برای مثال، آنتونی بلینکن (Antony Blinken) وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) در گفت‌وگوی تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل در واژگونه جلوه دادن حقیقت و بدون اشاره به جنایات اخیر این رژیم علیه فلسطینیان بر حمایت قاطع آمریکا از آنچه که حق اسرائیل برای دفاع در مقابل حملات راکتی حماس خوانده شده است، تأکید کرد(۱) و  صدر اعظم آلمان و سخنگوی دولت این کشور استفن سیبرت (Steffen Seibert) از محکوم کردن کشتار مردم فلسطین بویژه کودکان فلسطینی در غزه توسط ارتش اسرائیل و افزایش تعداد کشته شدگان فلسطینی امتناع کرده اند. استفان سیرت در یک کنفرانس خبری در برلین اظهار داشت که: ” در چنین روزی (کشتار فلسطینیان) موضع ما کاملا روشن است. حملات تروریستی به اسرائیل باید متوقف گردد.”(۲) به سخنی دیگر این مردم غزه که سالیان سال است تحت محاصره و کنترل شدید اسرائیل قرار دارند تا جائیکه سازمانهای دفاع از حقوق بشر غزه را بزرگترین زندان جهان در هوای باز (The world’s largest open-air prison) می دانند و بالطبع مردم آنجا را زندانی اسرائیل، (۳) تروریست می باشند. وقتی یکی از خبرنگاران از سخنگوی دولت دمکرات مسیحی آلمان می پرسد که: “چرا او دولتی که در غزه کودکان را قتل و عام می کند، محکوم نمی کند؟ پاسخ می شنود که: ” من فکر نمیکنم که در اینجا فرصت مناسبی برای بحث اساسی در مورد حقوق بین الملل وجود داشته باشد.” او سپس در دفاع از دولت اشغالگر اسرائیل ادامه می دهد که: ” در حقوق بین الملل حق دفاع از خود در مورد کشوری اعمال می گردد که قربانی حملات مسلحانه شده باشد.” به دیگر سخن از نظر سخنگوی دولت آلمان در قوانین بین المللی حق دفاع از خود شامل فلسطینیان نمی شود و آنان مستحق بمباردمان توسط جنگده های F-16 نیروی هوائی اسرائیل از آسمان و آتش توپخانه آنان از زمین می باشند.

غزه دوازده سال است از سوئی تحت محاصرۀ اسرائیل قرار دارد و از سوئی دیگر با محدودیتی که دولت کودتاگر و دست نشانده آمریکا در مصر برایشان ایجاد کرده است دست و پنجه نرم می کنند. این محاصره و محدودیت باعث شده است که فرصت های یک جامعه ۲ میلیون فلسطینی مانند آموزش، اقتصاد، خدمات پزشکی ، آب سالم و برق از آنها دریغ نگه داشته شود و هشتاد درصد جمعیت این منطقه را به کمکهای اولیه بشر دوستانه وابسته سازد.

طبق گزارش ۲۱۸ صفحه ای دیده بان حقوق بشر(Human Rights Watch) (4) در آوریل امسال (۲۰۲۱ ) اسرائیل با زیرپاگذاشتن حقوق اولیه فلسطینیان، آزار و شکنجه مداوم آنان و نیز  با ایجاد محاصره، کنترل و محدودیت های شدید مردم این منطقه به مثابه دولتی که به جرم آپارتاید اقدام به جنایت علیه بشریت نموده است شناخته شده است. (۵)    

مقامات دولت اسرائیل با به رسمیت شناختن “حق” یهودیان در تصاحب زمین های فلسطینیان در جهت سلطه دائم اسرائیل یهودی بر “اسرائیل فلسطینی”همواره سیاست تبعیض و تحقیر مردم فلسطین را دنبال می کنند. این دولت طی ۴۵ سال گذشته همواره از طرفی با در اختیار گذاشتن تسهیلات انتقال یهودیان به سرزمین های اشغال شده فلسطینی (Occupied Palestine Territories) از طریق اعطای زمین، وام و حق اقامت بستگان نزدیک آنان و نیز پرداخت هزینه ساخت و ساز خانه و از طرفی تحدید روزمرۀ قلمرو زندگی فلسطینیان و تهدید روز افزون آنان بویژه در نوار غزه و کرانه باختری رود اردن موجبات گسترش و توسعه قدرت سیاسی خود را در این مناطق فراهم می سازند.

دولت فلسطین یکی از کشورهای عضو اساسنامه رم (the Rome Statute) و کنوانسیون آپارتاید (the Apartheid Convention) است. دادگاه کیفری بین المللی (ICC) در فوریه سال ۲۰۲۱ صلاحیت رسیدگی به جنایات جدی بین الملل در سرزمین های اشغال شده فلسطینی (OPT) را جهت اعمال جنایت علیه بشریت، آپارتاید، آزار و شکنجه سیستماتیک در قدس شرقی  تائید کرده است (۶) که در نتیجه آن دادستان دادگاه کیفری بین المللی یک ماه بعد یعنی ماه مارس همین سال تحقیقات رسمی پیرامون جنایاتی که توسط اسرائیل نسبت به مردم فلسطین انجام گرفته است را اعلام نمود.

دولت اسرائیل سالیان سال است در جهت سلطه کامل و تمام عیار خود بر منطقه، فلسطینیان را تحت شدید ترین رفتارهای تبعیض آمیز سازمان یافته قرار داده است که یکی از شگردهای آن توسعه و گسترش شهرک نشینان یهودی در سرزمین های اشغال شده کرانه باختری و غزه می باشد. بنابراین جای تعجب ندارد که اسرائیل با تمام قدرت سیاسی و نظامی خود دست به اقدامات وحشیانه و غیر انسانی در سرزمین های اشغال شده فلسطینیان می زند و محدودیتهای بسیاری را برای ۴٫۷ میلیون فلسطینی ایجاد می کند. دولت اسرائیل با مصادره زمین های فلسطینیان با بهانه و حتی بدون بهانه و نیز عدم مجوز ساخت و ساز به آنها در بخش های وسیعی از کرانه باختری شرایط زندگی را برای هزاران فلسطینی سخت و دشوار نموده است تا جائیکه آنان به کوچ اجباری مجبور شده و خانه و کاشانه خود را رها ساخته اند. همچنین اسرائیل به دلیل آنکه صدها فلسطینی که در زمان آغاز اشغال زمین هایشان در سال ۱۹۶۷ در خارج از کشور بوده اند و یا در چند دهه بعد از اشغال و زمان غیر قابل انتقال دادن بستگان نزدیک خود نتوانسته اند آنان را به آنجا منتقل سازند، از حق اقامت و حقوق شهروندی محروم ساخته است. بدون تردید چنین رفتارهای ستمگرانه هیچ گونه توجیه امنیتی و قانونی نداشته است.

دیده بان حقوق بشر در گزارش اخیر خود یادآور شده است که دولت اسرائیل با اِعمال آشکار چنین رفتارهای غیر انسانی و ارتکاب جرم و جنایت سیستماتیک، قصد تسلط کامل یهودیان اسرائیل بر فلسطینیان در سراسر این کشور بویژه در سرزمین های اشغال شده فلسطینیان از جمله قدس شرقی را دارد، “لذا جرم آپارتاید این رژیم کاملا محقق شده است.” بر اساس کنوانسیون آپارتاید و اساسنامه رم جرم آپارتاید از سه عنصر اصلی تشکیل شده است: ۱- هدفِ حفظ سلطه یک گروه نژادی بر گروه دیگر ۲- ستم سیستماتیک یک گروه نژادی بر گروه دیگر  ۳- انجام گسترده یا سیستماتیک یک یا چند عمل غیرانسانی یک گروه نژادی بر گروه دیگر.

بدون تردید افکار عمومی و وجدان جامعه جهانی با درک این واقعیت که اسرائیل مرتکب جنایات جنگی علیه بشریت شده است باید رویکرد خود را در قبال اسرائیل بار دیگر ارزیابی نماید. ایالات متحده آمریکا بمثابه بزرگترین قدرت نظامی و اقتصادی جهان همواره پشتیبان سیاست اشغالگرانه اسرائیل بوده است.(۷) دولت های آمریکا تا کنون نه تنها نخواسته اند اسرائیل را تحت فشار قرار دهند تا به سرکوب سیستماتیک و خشونت بار این کشور علیه فلسطینیان پایان دهد بلکه در بسیاری از موارد با حمایت بی دریغ اقتصادی، سیاسی و نظامی خود از سیاست های غیر انسانی اسرائیل و ساخت و ساز شهرک ها در کرانه باختری رود اردن شریک جرم این دولت می باشند.

شایسته است که دادستان دادگاه کیفری بین المللی با توجه به تائید رفتارهای غیر انسانی، آزار و اذیت، شکنجه مداوم، آوارگی و کشتار مردم بی دفاع فلسطین از سوی اسرائیل و ثبت نام این کشور در ردیف کشورهائی که مرتکب جنایت علیه بشریت و جرم آپارتاید شده اند، مقامات اسرائیل را تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

منابع:

۱- https://ir.voanews.com/episode/blinken-476991

۲- https://www.aa.com.tr/en/politics/germany-refuses-to-condemn-israels-killing-of-palestinian-children/2239144

۳- https://www.nrc.no/news/2018/april/gaza-the-worlds-largest-open-air-prison/

۴- https://www.hrw.org/report/2021/04/27/threshold-crossed/israeli-authorities-and-crimes-apartheid-and-persecution

۵-https://www.hrw.org/sites/default/files/media_2021/04/israel_palestine0421_web_0.pdf  

۶- https://www.icc-cpi.int/RelatedRecords/CR2021_01167.PDF & https://www.icc-cpi.int/CourtRecords/CR2020_00161.PDF

۷- لابی اسرائیل و سیاست خارجی آمریکا، جان ج. شایمر و استفان م. والت/ ترجمه ن. نوری زاده – انتشارات میترا و Authorhouse به نشانی:

https://www.authorhouse.com/en/bookstore/bookdetails/495280-THE-ISRAEL-LOBBY-AND-U-S-FOREIGN-POLICY


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

۴ نظر

  1. 💚ایرانیان🤍راستین❤

    اعراب و یهودیان در قرآن به روایت آمار؛ چه کسی راست میگوید، فلسطینی ها یا یهودیان؟

     ۲۰۲۱-۰۵-۱۶  csomeb بنی اسراییل،تروریست های مسلمان،حماس،فلسطین،موشک پراکنی،یهود

    من ۳سال و چند ماه پیش که از ایران خارج شدم بنا بر مصلحت مجبور شدم بنشینم و کتابهای عهد عتیق ( کتاب یهودیان) و عهد جدید ( انجیل مسیحیان) را بخوانم. فارغ از تهوعی که از خواندن آن حجم از خزعبلات گرفتم، متوجه شدم تمام داستانهای قرآن که به زبان شعر عربی است کپی ناقص و ناشیانه از «تورات» بوده است که توسط محمد درجهت منافع شخصی و قبیله ای تحریف و در شکلی جدید بازنویسی شده است.

    دین محمد معجونی از تمام ادیان گذشته بوده است. ۱۷ رکعت نمازهای یومیه که از دین زرتشت گرفته شده است و به احتمال قوی دستپخت مرد خاکستری تاریخ و‌معلم محمد تازی یعنی «سلمان فارسی» بوده است. پس از نماز «روزه» هم با تغییراتی سخت کپی از یهودیان بوده است. در کنار اینها ذبح اسلامی یا همان «حلال» دقیقا کپی از ذبح «کوشر» یهودیان است.

    خلاصه وقت نازنین شما را با این اراجیف نگیرم و مقصودم از این مقدمه رسیدن به مطالبی در قرآن است که شاید تا امروز جز خود ملایان و محققان کسی به آن توجه نداشته است.

    شما اگر در تازینامه ( قرآن محمد) واژه «بنی اسراییل» را جستجو کنید به نتایج جالبی میرسید:

    تعداد استفاده واژه بنی‌اسرائیل

    واژه بنی اسرائیل، ۲۲ مرتبه در آیات مکی و نوزده بار در آیات مدنی به کار رفته است.

    جای‌گاه حضرت موسی در قرآن

    شخص حضرت موسی ، به عنوان پیامبر صاحبِ شریعت راستین و کتاب الهی[۵][۶][۷][۸] بسیار مورد توجه قرآن، بویژه در آیات مکی، است.
    نام وی ۱۳۶ مرتبه ذکر شده، هر چند هیچ‌یک از سوره های قرآن به نام او نیست.

    و همچنین از معروف‌ترین داستان‌های این قوم در قرآن ، قصه گاو بنی اسرائیل است در بلندترین سوره قرآن، که به مناسبت ذکر این داستان، « بقره » نامیده شده است! توجه بفرمایید بلندترین سوره قرآن مسلمانان مربوط به «اسراییل» است و در کنار آنها خداوند ( بخوانید محمد شاعر قرآن) قوم «بنی اسراییل» را قوم برگزیده معرفی کرده است که وارث «جهان» هستند؛ فلسطین که جای خود!

     توجه خداوند به بنی‌اسرائیل

    در مجموع، مطابق تصویر بنی اسرائیل در قرآن، اینان قومی در خور توجه و عنایت خداوند بودند که خدا آنان را بر مردم جهان برتری بخشید و وارثزمین کرد.

    ← آباء بنی‌اسرائیل

    اینان از نسل کسانی بودند که نوح آن‌ها را در کشتی همراه خود برد. [۳۹][۴۰][۴۱][۴۲]

    ← عهد و میثاق خدا با آنان

    خداوند با ایشان میثاق و عهد بست [۴۳][۴۴][۴۵][۴۶]و نعمت‌ها و آیات و نشانه‌های گوناگون برای هدایت و نجات آنان مقرر فرمود. [۴۷][۴۸][۴۹][۵۰][۵۱][۵۲]

    حالا مسلمانان قرآن را باز کنند و ببینند که نام «محمد» چند بار در قرآن آمده است؟ پیش از دانستن جواب این سوال لازم به یادآوری است که نام «موسی» پیامبر اسراییلی ها یا همان «صهیونیست» ها ۱۳۶ بار ذکر شده است!

    نام محمد پیامبر اسلام در قرآن با عنوان محمد ۴ بار و با عنوان احمد ۱ بار آورده شده‌است. احمد در سوره صف آیه ۶ و محمد در سوره‌های سوره آل عمران آیه ۱۴۴ و سوره احزاب آیه ۴۰ و سوره محمد آیه ۲ و سوره فتح آیه ۲۹ آمده‌است. عباراتی چون رسول الله، الرسول، امی و غیره نیز در قرآن آمده‌است. و یک سوره هم به نام محمد در قرآن آمده‌است.

    توجه بفرمایید تا همینجای کار موسی ۱۳۶ بر ۵ محمد را به قعر لیگ «شیادان» تاریخ برده است! خب حالا مسلمانان بگویند چگونه سرزمین موعود که زادگاه یهودیان و بنا بر اعتراف قرآن، وارثان بشر بوده است، حق فلسطینیان است؟ ( این جملات بر اساس فرهنگ سفسطه و مغالطه که منطق مسلمانان است نوشته شده است)

    واقعه فتح فلسطین و سکونت یهود در آن و مناطقی از اردن و شام در آیات متعدّدی یکی از نعمت‌های بزرگ خداوند به بنی اسرائیل دانسته شده است: «و‌ أَورَثنا القَومَ الّذِینَ کانوا یُستَضعَفونَ مَشـرِقَ الأَرضِ و مَغـرِبَها الَّتِی بـرَکنا فِیها و تَمّت کَلِمَتُ رَبِّکَ الحُسنَی عَلی بنی إسرءِیلَ بِما صَبَروا‌…». [۶۳]اعراف/سوره۷، آیه۱۳۷.[۶۴][۶۵] در این آیات، ماجرای قدرت یافتن و تسلّط بنی اسرائیل بر سرزمین موعود، بی درنگ پس از ماجرای غرق فرعون آمده و در آیه ۵۹ شعراء /۲۶ [۶۶] نیز به صراحت از جانشینی بنی اسرائیل به جای فرعونیان یاد‌ شده که برخی مفسّران را وا داشته تا آن سرزمین را مصر بپندارند.

    توجه بفرمایید اینجا هم دعوا میان فرعون و موسی بوده است و بحث اسراییلی با اسراییلی بوده است و ربطی به مسلمانان ندارد.

    نخستین یاد از این سرزمین‌ به طور هماهنگ در قرآن و تورات به ماجرای هجرتابراهیم از بابلمربوط می‌شود. ابراهیم به همراه لوط پس از ماجراهایی که در بابل برایش رخ داد، به سوی سرزمینی به راه افتاد که از سوی خداوند، مبارکشناسانده شده است: «و‌ نَجّینـهُ و لوطـا إِلَی الأَرضِ الَّتِی بـرَکنا فِیها لِلعـلَمین». [۱]

    ← مکان ارض مبارک

    مفسّران، این سرزمین را فلسطین یا شامدانسته‌اند [۲][۳] و برکت آن را برای جهانیان از آن روی شمرده‌اند که شرایع آسمانی و ادیان الهی از آن سرزمین به دیگر نقاط جهان گسترش یافت. [۴]این محلّ در تورات، سرزمین کنعان معرّفی شده [۵]و آن را در زمره سرزمین‌های میان فرات تا نیل، [۶]هدیه‌ای از‌سوی خدا به نسل ابراهیم دانسته [۷][۸][۹] که گزارش آن در منابع اسلامی نیز راه یافته است. [۱۰][۱۱][۱۲] برخی پژوهش‌گران معاصر در اعتبار این دسته از گزاره‌های کتاب مقدّس تشکیک کرده و آن را از اسطوره‌های یهود شمرده‌اند؛ [۱۳] از این روی، یهود به آن «سرزمین مواعید» گفته‌اند. [۱۴][۱۵] گزارش نامشهوری نیز به استناد آیه «إِنّ أَوّلَ بَیت وُضِعَ لِلنّاسِ لَلّذِی بِبَکّهَ مُبارَکـا و هُدیً لِلعـلَمِین»، [۱۶] سرزمین هجرت ابراهیم را مکّهدانسته است. [۱۷]

    ← طور سینا

    پس از ابراهیم، یعقوب و فرزندان وی به دنبال قدرت یافتن یوسف در مصر و پدید آمدن قحطی در کنعان، این سرزمین را ترک گفته، به سوی مصر روان شدند [۱۸] تا آن‌که سال‌ها بعد موسی در بازگشت از مدین به مصر از بخشی از این سرزمین گذر می‌کند. او در منطقه‌ای که قرآن از آن با عنوان وادی مقدّس که احتمالاً نام آن طوی بوده [۱۹]«فَلَمّا أَتـلـها نُودِیَ یـموسی إنّی أَنا رَبُّکَ فَاخلَع نَعلَیکَ إِنّکَ بِالوادِ المُقدّسِ طُوًی»، [۲۰] و وادی ایمن «فَلَمّا أَتـلـهَا نودِیَ مِن شَـطِیِ الوَادِ الأَیمنِ فِی البُقعهِ المُبـرکهِ‌…» [۲۱] یاد می‌کند، در حال گذر بود که ماجرای سخن گفتن خداوند با وی در آن مکان رخ داد و به پیامبری به سوی فرعون فرستاده شد. در آیه ۲۰ مؤمنون /۲۳ [۲۲] و ۲ تین /۹۵ [۲۳] از منطقه‌ای به نام طور سینا یا طور سینین یاد‌ شده که به اعتقاد برخی مفسّران، همان محلّ دیدار موسی با خدا بوده است. [۲۴][۲۵] این منطقه را نام کوهی در فلسطین یا سرزمین میان مصر و ایله دانسته‌اند. [۲۶]

    ← سرزمین موهوب

    موسی در ماجرای کوچ بنی اسرائیل از مصر، همواره آنان را به سکونت و استقرار در زمین موهوب از سوی خدا امید می‌داد: «قالَ موسی لِقومِه استَعِینوا بِاللّهِ و اصبِروا إِنّ الأرضَ لِلّهِ یورِثُها مَن یَشاءُ مِن عِبادِهِ… قالوا أُوذِینا مِن قَبلِ أَن تَأتِینا و مِن بَعدِ ما جِئتَنا قالَ عَسی رَبُّکُم أَن یُهلِکَ عَدوَّکُم و یَستَخلِفَکُم فِی الأَرض‌…». [۲۷] در آیات ۵‌-‌۶ قصص /۲۸ [۲۸]نیز به اراده خداوند مبنی بر حاکمیّت بنی اسرائیل در زمین، پس از استضعاف به دست فرعونیاناشاره شده است: «و‌ نُرِیدُ أَن نَمُنَّ عَلَی الّذِینَ استُضعِفوا فِی الأَرضِ و‌ نَجعَلهُم أَئِمّهً و نَجعَلهُم الورِثین و نُمکِّنَ لَهُم فِی الأَرضِ و نُرِیَ فِرعَونَ و هـمـنَ و‌ جُنودَهُما مِنهُم ما کانوا یَحذَرون». مفسّران، مقصود از این سرزمین موهوب را مصر یا عنوانی عام برای هر سرزمینی دانسته‌اند؛ [۲۹] امّا با توجّه به دیگر آیات مربوط به کوچ بنی اسرائیل به نظر می‌رسد که مقصود، همان سرزمین موعود در فلسطین است.

    خلاصه اینکه خودتان را جر ندهید و بیضه نسوزانید که فلسطین و اردن و مصر بنا به اعتراف کتاب قرآن که به قول خودتان «وحی نازل» و بی نقص و بی تحریف است، سرزمین اسراییل است و اگر بخواهیم معیار ما «قرآن» باشد، باید اسراییل نه تنها همه غره و اردن و مصر را از چنگ اشغالگران و تروریست های مجهول الهویه فلسطینی در بیاورد بلکه باید برای تمام کشتاری که از ایشان شده است از عربستان و شرکا تقاضای غرامت کند!

    نویسنده این مطلب نه اسلام و قرآن و تورات و یهود را قبول دارد و‌نه هیچ دین دیگری را اما در این روزهایی که ایران در فقر و‌ماتم فرو رفته است لازم دیدم با مراجعه به قرآن مسلمانان ثابت کنیم چیزی به اسم «فلسطین» و «فلسطینی» وجود خارجی نداشته است و اسراییل در اصل مشغول بازپس گیری ربعی از وطن خویش از اشغالگران مسلمان است.

    تباهی امروز بشر حاصل شیادی بزرگان نژاد سامی ( عرب و یهود) در اختراع ادیان ابراهیمی است. هم دین یهود و هم دین مسلمانان و خلاصه هر دین دیگری حاصل تسلط چوپان ها بر گوسفندها بوده است. برای من ایرانی مذهب زده نه فلسطین جالب است نه اسراییل اما واقعا یکی باید جواب وقاحت این مسلمانان تک کتابی را بدهد، اینطور نیست؟ دیگر چه مدرکی بالاتر از جنایت نامه قرآن!؟

    منابع قرآن و وبسایت ویکی فقه

  2. ایرانی هایی مثل نویسنده این مطلب که یک جانبه از فلسطینی ها پشتیبانی میکنند اگر از عوامل جمهوری اسلامی نباشند مسلما با نوشتن چنین مطالبی به بوق تبلیغاتی جمهوری اسلامی تبدیل شده اند. این اقا یک کلمه راجع به کشتار زن و مرد و بچه اسراییلی که توسط موشک های ایرانی که سازمان تروریست حماس به مناطق پر جمعیت اسراییل شریک میکند ننوشته ‌ به نظر میرسد که برایش کشتار اسراییلی ها اهمیتی ندارد. البته برای من اشکار است که خیلی از ایرانیان مسلمان از یهودیان تنفر داشته و خواستار کشتار انها هستند!!!

  3. من اشک‌هایم را برای مردم محروم سیستان و بلوچستان، کشاورزان اصفهان، ماهیگیران ساحل خلیج فارس و دریا عمان، بازنشستگان بی‌حقوق و بی‌پناه، دانشجویان زندانی، کارگران بی‌حقوق، مال باختگان بی‌پناه، کادر درمانی فدا کار و بی‌حقوق و……. میلیون‌ها ایرانی که حقشان پایمال شده و صدایشان را دنیا نمی شنود نگاه میدارم. با عرض معذرت برای فلسطینی‌ها که بیلیون دلار از پول ملت ایران به پایشان ریخته شده جا ندارم.

    شما هم بهتر است دست این فلسطین بازی بردارید. این قصه برای ما ایرانی‌ها کهنه و درد ناک است

  4. مردک چند کلمه هم در مورد مردم ایران و کشتار سراوان بنویسی بد نیست