واکنش پرزیدنت بایدن به آتش‌بس: فرصتی ناب برای ایجاد شرایط برابر زندگی اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها در اختیار داریم

جمعه, 31ام اردیبهشت, 1400
اندازه قلم متن

President Joe Biden speaks about a cease-fire between Israel and Hamas, in the Cross Hall of the White House, Thursday, May ۲۰,…

جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده

جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده عصر پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت به وقت واشینگتن (بامداد جمعه به وقت ایران) در یک نطق تلویزیونی از کاخ سفید تایید کرد نخست وزیر اسرائیل به او اطلاع داده است کشورش با آتش بس بدون شرط دوجانبه با حماس موافقت کرده است. پرزیدنت بایدن گفت رییس جمهوری مصر نیز به او اطلاع داده حماس هم با آتش بس موافقت کرده است.

وی افزود، در گفت‌وگو با نخست وزیر اسرائیل تصمیم او به پایان خصومت‌ها را ستوده و بر آنچه در جریان این درگیری بارها گفته بود تاکید کرده است و آن حمایت کامل ایالات متحده از حق اسرائیل برای دفاع از خود در برابر حملات راکتی بدون تبعیض حماس و دیگر گروه‌های تروریستی در غزه است که جان غیرنظامیان بی‌گناه در اسرائیل را می‌گیرند.

اسرائیل و حماس که اداره غزه‌ را بر عهده دارد، بعد از ۱۱ روز نبرد خونین، بامداد جمعه به وقت ایران آتش‌بس را پذیرفتند. در این درگیری‌ها دست‌کم ۲۳۲ نفر در غزه و ۱۲ در اسرائیل کشته شدند و بیش از ۵۰ هزار نفر نیز مجبور به ترک خانه شدند.

پرزیدنت بایدن گفت: معتقدم فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها به‌طور برابر شایستگی برخورداری از زندگی امن و ایمن و همچنین آزادی، رفاه و دموکراسی را دارند و دولت من با تمام توان و به‌طور خستگی‌ناپذیر برای تحقق این امر تلاش خواهد کرد. من اعتقاد دارم یک فرصت ناب در اختیار داریم تا در این مسیر پیشرفت داشته باشیم و من به انجام آن متعهد هستم.

رئیس جمهوری آمریکا ضمن تقدیر از تلاش‌های وزیر خارجه و دستگاه دیپلماسی ایالات متحده برای توقف درگیری‌های یازده روزه میان اسرائیل و گروه حماس، از عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر و دیگر کشورهای منطقه نیز بابت تلاش برای پایان دادن به درگیری و جلوگیری از ادامه یافتن آن مانند آنچه در سال‌های گذشته شاهد بودیم، تقدیر کرد.

پرزیدنت بایدن گفت آمریکا برای رساندن کمک‌های فوری بشردوستانه به مردم غزه و بازسازی آن منطقه متعهد به همکاری با سازمان ملل متحد و دیگر نهادهای بین‌المللی ذیربط بوده و خواهد بود و تاکید کرد: ما این کار را با مشارکت کامل تشکیلات فلسطینی و نه حماس انجام می‌دهیم، تا حماس نتواند از آن برای بازسازی انبارهای سلاح خود استفاده کند.

از: صدای آمریکا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.