مهدی سلیمی: زندان می‌روم، ولی مجازات‌های تکمیلی را نمی‌پذیرم

یکشنبه, 13ام تیر, 1400
اندازه قلم متن
 

رادیو فردا
مهدی سلیمی، نویسنده و مترجم، که با رای دادگاه انقلاب تهران به اتهام «توهین به مقدسات اسلام و فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی»، به ۳ سال و ۸ ماه حبس و مجازات‌های مکمل محکوم شده می‌گوید حبس را تحمل می‌کند، ولی مجازات‌های تکمیلی را نمی‌پذیرد.

در این پرونده قاضی دادگاه ۲ سال و ۶ ماه از محکومیت آقای سلیمی را به مدت پنج سال به حالت تعلیق درآورده است، ولی او را به لزوم کسب مجوز برای سفر به خارج از ایران، «منع عضویت در احزاب» و گروه‌های اجتماعی، ماهی یک بار حضور در بهشت زهرا و شرکت در کلاس‌های «کنترل هیجان» در شهر قم و نوشتن پژوهشی درباره نواندیشی دینی با هماهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران محکوم کرده است.

قاضی تاکید کرده است که اگر این متهم «از دستورات مرجع قضایی تبعیت نکند، دادگاه قرار تعلیق را لغو» می‌کند، ولی آقای سلیمی در پستی که در اکانت اینستاگرام خود منتشر کرده، می‌گوید این «مجازات‌های مبدل» مانند «تنبیه بدون درد» است و مجازات حبس را «به چنین وضعیت برزخی و کارهای اجباری و تحمیل شده ترجیح» می‌دهد.

بر اساس گزارش خبرگزاری هرانا، این نویسنده و مترجم ۱۷ تیرماه سال گذشته توسط ماموران وزارت اطلاعات در شهرستان اَهر بازداشت شد و به زندان اوین منتقل شد و مرداد سال گذشته با تودیع وثیقه ۵۰۰ میلیون تومان از زندان آزاد و رسیدگی قضایی به پرونده او شروع شد.

او در پرونده‌اش با اتهام «تشویق به فساد از طریق انتشار مطالب جنسی» نیز روبه‌رو بود که از این اتهام تبرئه شده است.

مهدی سلیمی تاکید کرده است که در جریان رسیدگی به پرونده‌اش «در هیچ کدام از مراحل دادرسی سندی مستدل مبنی بر اتهام توهین به مقدسات» به او ارائه نشده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.