آمار رسمی کرونا در ایران؛ رشد ۶۱ درصدی ابتلا به کرونا در ایران طی پنج روز/ ۲۲۳ فوتی جدید کرونا در کشور/ ۱۱۹۶۴ بیمار دیگر شناسایی شدند/ وضعیت ۴۹۸۳ نفر وخیم است

پنجشنبه, 22ام مهر, 1400
اندازه قلم متن

وزارت بهداشت ایران از وخامت حال نزدیک به پنج هزار بیمار بستری مبتلا به کرونا، شناسایی نزدیک به ۱۲ هزار بیمار جدید مبتلا به کرونا طی شبانه‌روز منتهی به ظهر روز پنج‌شنبه و مرگ ۲۲۳ بیمار مبتلا به این ویروس خبر داد.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد تا ظهر روز چهارشنبه، ۱۱ هزار و ۹۶۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۷۷۰ نفر از آنها بستری شدند.

این مرکز، مجموع بیماران کووید ۱۹ در ایران تا ظهر روز چهارشنبه را پنج میلیون و ۷۵۴ هزار و ۴۷ نفر اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش، طی این مدت، ۲۲۳ بیمار مبتلا به کرونا جان باختند و شمار جان‌باختگان این بیماری در ایران بر اساس آمار رسمی به ۱۲۳ هزار و ۴۹۸ نفر رسید.

در حال حاضر، ۴۹۸۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

با وجود سرعت‌ یافتن روند واکسیناسیون در ایران، هفت شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۰۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۴۸ شهر در وضعیت زرد و ۸۵ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

خبرگزاری تسنیم نیز روز پنج‌شنبه در گزارشی مقایسه‌ای از رشد بیش از ۶۰ درصدی نرخ ابتلا به کرونا در ایران در طول پنج روز اول هفته جاری خبر داد.

آمار روزانه کرونا در شرایطی در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد که منابع مستقل بارها نسبت به درستی آن تردید جدی ابراز کرده‌اند.

وزارت بهداشت ایران اعلام کرده اکنون ۴۷ میلیون و ۳۵۳ هزار و ۹۶۳ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۲۲ میلیون و ۲۸۷ هزار و ۱۶۷ نفر نیز دُز دوم را دریافت کرده‌اند.

از: رادیو فردا

*****

رشد ۶۱ درصدی ابتلا به کرونا در ایران طی پنج روز

خبرگزاری تسنیم روز پنج‌شنبه در گزارشی مقایسه‌ای از رشد بیش از ۶۰ درصدی نرخ ابتلا به کرونا در ایران در طول پنج روز اول هفته جاری خبر داد.

پیشتر هم یک عضو کمیته علمی کشوری کرونا از «احتمال افزایش» شمار بیماران مبتلا به ویروس کرونا در روزهای آتی اظهار نگرانی کرده و دلیل آن را «راهپیمایی اربعین، مراسمات آخر ماه صفر و سفرهای شکل‌گرفته در تعطیلات هفتهٔ گذشته» عنوان کرده بود.

بر اساس این گزارش، مقایسه آمارهای رسمی منتشرشده اول هفته جاری تا روز چهارشنبه نشان می‌دهد که روند ابتلا در طول این مدت، ۶۰.۶ درصد افزایش یافته و روند کاملا صعودی است.

این خبرگزاری به نقل از گروهی از کارشناسان هشدار داده بر اساس مطالعه رفتار ویروس کرونا در پیک‌های قبلی، صعودهای مقطعی پس از یک کاهش نسبتا طولانی، علامت بروز پیک جدید و جهش ناگهانی نرخ ابتلا در آینده نزدیک خواهد بود.

آن‌ طور که این مقایسه نشان داده، افزایش بیش از ۶۰ درصدی ابتلا، میزان بستری بیماران مبتلا به کرونا را نیز ۳۲.۱۱ درصد افزایش داده است.

این گروه از کارشناسان با تاکید بر رشد پلکانی روند صعودی نرخ ابتلا به کرونا خبر داده‌اند که در مقایسه افزایش حدود ۶۱ درصدی میزان ابتلا و حدود ۳۳ درصدی روند بستری، به این رابطه معنادار می‌رسیم که تقریبا «نیمی از مبتلایان» در مراکز درمانی بستری شده‌اند.

آنها پیش‌بینی کرده‌اند با ادامه این روند، «طی ۱۰ روز آینده، با احتمال رشد حدود ۳۰ درصد در میزان موارد بستری بخش مراقبت‌های ویژه روبه‌رو خواهیم شد.»

صدور دستور ممنوعیت ورود واکسن‌های آمریکایی و بریتانیایی کرونا به ایران از سوی رهبر جمهوری اسلامی، روند واکسیناسیون در کشور را با تعویق قابل‌توجهی روبه‌رو کرد و فرصت را برای برنامه‌ریزی مقابل رفتار ویروس در فصل سرما از برنامه‌ریزان سلب کرد.

از: رادیو فردا

*****

لهستان یک میلیون دوز واکسن آسترازنکا به ایران ارسال می‌کند

لهستان روز پنج‌شنبه اعلام کرد که روز ۲۴ مهرماه محموله‌ای حاوی یک میلیون دوز واکسن آسترازنکا به ایران ارسال خواهد کرد.

حساب رسمی سفارت لهستان در تهران با اعلام این خبر این محموله را اهدایی لهستان به ایران برای حمایت از کارزار واکسیناسیون در ایران و نشانه‌ای از همدردی با مردم ایران در این چالش مشترک توصیف کرد.

 

روز پنج‌شنبه همچنین اعلام شد که جمعیت هلال احمر محموله‌ای حاوی شش میلیون دوز واکسن سینوفارم وارد کرده و تحویل وزارت بهداشت داده است.

بنا بر اعلام کریم همتی، این جمعیت در یک هفته اخیر ۱۸ میلیون دوز واکسن کرونا وارد ایران کرده است.

این میزان از ارسال و واردات واکسن برای مقابله با کرونا در حالی پی گرفته می‌شود که در ماه‌های گذشته و علیرغم شیوع گسترده کرونا و مرگ هزاران نفر، مقام‌های جمهوری اسلامی بر تولید داخلی واکسن تاکید می‌کردند.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.