واکنش دادگستری اصفهان به اخبار شلیک به دختران: «رسانه‌ها مردم را نگران نکنند»

پنجشنبه, 22ام مهر, 1400
اندازه قلم متن

شلیک به دختران، یادآور حملات قبلی زنجیره‌ای به زنان در این شهر است.-ATTA KENARE / AFP

متهم با قرار وثیقه آزاد شد

ساعاتی پس‌ازآنکه روزنامه‌ای در ایران روایت دخترانی که در اصفهان مورد حمله قرار گرفته بودند را منتشر کرد، رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان با «نادقیق» خواندن این گزارش از رسانه‌ها خواست «موجب نگرانی افراد جامعه» نشوند.

هفت سال پس از حملات زنجیره‌ای «اسیدپاشی بروی زنان» در اصفهان که هنوز عامل یا عاملان آن دستگیر نشده‌اند، محمدرضا حبیبی عامل شلیک به زنان در اصفهان را «معتاد به مواد مخدر صنعتی» خواند و گفت: «واقعیت موضوع و پرونده به‌نحوی‌که منتشر شده نبوده است.» حبیبی رسانه‌ها خواست «در انتشار اخبار دقت کافی را موردتوجه قرار دهند و تا موجبات نگرانی افراد جامعه فراهم نشود.»

روزنامه شرق در ایران، دیروز ۲۱ مهرماه، در گزارشی از تیراندازی مردی جوان در تاریخ بیست و هشت مردادماه به حداقل پنج نفر در اصفهان خبر داد. «چند نفر از خانواده‌های افرادی که در این حادثه تیراندازی آسیب‌دیده بودند، به خبرنگار شرق گفتند روز ۲۸ مرداد‌ماه، جوانی با نام «ف» چند زن و حداقل یک مرد را مورد اصابت تیرهای ساچمه‌ای با کلت پنج‌ونیم قرار داده است.»

حبیبی با اشاره به اینکه تعداد مصدومان پنج نفر نبود گفت: «پس از تشکیل پرونده‌ای در این زمینه، متهم به سرعت بازداشت و در تحقیقات صورت گرفته اعتیاد این فرد به مواد مخدر صنعتی تائید و مشخص می‌شود وی با استفاده از سلاح ساچمه‌ای به تیراندازی به سه خانم اقدام کرده است.»

حبیبی در ادامه جراحات وارد شده را سطحی دانست و گفت «در جریان رسیدگی به این پرونده، فقط یک نفر از آن‌ سه نفر به پزشکی قانونی مراجعه می‌کند و طبق نظر پزشکی قانونی جراحت وارده به این فرد از نوع جراحت دامیه و جزئی بوده است.»

«جراحت دامیه» در پزشکی قانونی جراحتی است که اندکی وارد گوشت شود و همراه جریان کم و یا زیاد خون باشد و حداکثر دیه برای آن دو درصد دیه کامل درنظر گرفته می شود که با در نظر گرفتن دیه فرد کامل در سال ۱۴۰۰ مبلغی بین ۵ تا ده میلیون تومان محاسبه خواهد شد.

خفیف خواندن صدمات وارده و در نظر نگرفتن استفاده از سلح شکاری در این حملات در حالی از سوی مقامات دادگستی ابراز شده است که در گزارش روزنامه شرق خانواده مصدومین از اصابت تیرها به قفسه سینه و نزدیک به نخاع خبر داده بودند.

خبرنگار این روزنامه دست کم با سه مصدوم و خانواده‌های آن‌ها مصاحبه کرده است و در روایت آن‌ها آمده است که بنا به درخواست پلیس که گفت «ممکن است حملات از سوی داعش باشد» از خانواده‌ها خواسته شد موضوع را رسانه‌ای نکنند تا بشود ضارب را در سکوت خبری راحت‌تر دستگیر کرد.

طبق اعلام دادگستری اصفهان متهم در حال حاضر آزاد است. «به موجب قانون قرار وی به وثیقه تبدیل و با قرار تأمین کیفری مناسب آزاد شد».

از: ایندیپندنت

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.