موارد ابتلا به کرونا در امارات به زیر ۱۰۰ نفر رسید

دوشنبه, 26ام مهر, 1400
اندازه قلم متن

روز یکشنبه موارد ابتلا جدید به ویروس کرونا ۹۹ نفر گزارش شده-Giuseppe CACACE / AFP

امارات متحده یکی از بالاترین نرخ‌های ایمن‌سازی در برابر کرونا در جهان را دارد

امارات متحده عربی برای نخستین بار از زمان آغاز همه‌گیری کووید-۱۹، روز یکشنبه اعلام کرد که موارد ابتلا به این ویروس به زیر ۱۰۰ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت امارات متحده عربی روز یکشنبه گزارش داد که در ۲۴ ساعت گذشته تنها ۹۹ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند. این در حالی است که در اغلب کشورها و از جمله ایران همچنان روزانه ده‌ها هزار نفر به کرونا مبتلا می‌شوند.

امارات متحده عربی در حال برگزاری دبی اکسپو ۲۰۲۰ است که میلیون‌ها بازدید‌کننده را در شش ماه پیش رو به خود جذب خواهد کرد و مهار همه‌گیری نقش مهمی در احیای گردشگری و بازدید از این نمایشگاه خواهد داشت.

در حال حاضر استفاده از ماسک در اغلب مکان‌های عمومی اجباری است و ۹۶ درصد از جمعیت ۱۰ میلیون نفری امارات دست‌کم یک دوز واکسن را دریافت کرده‌اند. آمار واکسیناسون کامل نیز ۸۶ درصد جمعیت گزارش شده است.

به این ترتیب امارات متحده یکی از بالاترین نرخ‌های ایمن‌سازی در برابر کرونا را در جهان به‌دست آورده است.

۱۰ ماه قبل در ماه ژانویه، روزانه چهار هزار نفر در امارات متحده عربی به کرونا مبتلا می‌شدند. اما دولت با اجرای قوانین سخت‌گیرانه محدودیت‌های اجتماعی، واکسیناسیون و انجام تست توانست یکی از موفق‌ترین الگو‌ها در مهار کرونا را اجرا کند.

مقامات وزارت بهداشت امارات بر این باورند که پایبندی به پروتکل‌های کرونا از جمله عوامل کاهش چشمگیر شمار مبتلایان بوده است.

استراتژی آزمایش، درمان و واکسیناسیون به موازات پایبندی به پروتکل‌های مقابله با کرونا موجب احیای امارات متحده پس از همه‌گیری کرونا شد.

در حالی که برخی کشورها مانند نیوزیلند، درهای خود را به جهان بستند تا موارد ابتلا به کرونا را به صفر برسانند، نرخ پایین واکسیناسیون موجب اوج گرفتن این بیماری در این کشورها شده است. برخی کشورها مانند سوئد نیز ریسک دستیابی به ایمنی جمعی بدون تمرکز بر واکسیناسیون گسترده را پذیرفتند و آنها نیز با افزایش موارد ابتلا مواجه شده‌اند.

امارات متحده عربی، عربستان و ترکیه در همسایگی ایران اکنون احیای پس از همه‌گیری را تجربه می‌کنند و مقامات در تهران درباره موج ششم بیماری هشدار می‌دهند.

از: ایندیپندنت


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.