تسلیت به مناسبت درگذشت آقای دکتر سعید آل آقا ‎

یکشنبه, 2ام آبان, 1400
اندازه قلم متن

اوست پایدار

شو بار سفر بند که یاران همه رفتند

با اندوه فراوان دکتر «سعید آل‏آقا» از هموندان دیرپای و برجسته حزب ملت ایران درگذشت. او از نوجوانی از همان دوران دانش ‏آموزی به راه میهن‏ پرستان ایران به رهبری جانباخته دلیر میهن «داریوش فروهر» به پیروی از اندیشه ‏های «مصدق» بزرگ آموزگار رهایی ملت های دربند استعمار و استبداد وابسته در حزب ملت ایران و جبهه ملی سر نهاد و از هموندان و پایوران شورای مرکزی و هیات اجرایی حزب بود.

 دکتر «سعید آل‏آقا» در درازای بیش از شصت سال تکاپو آنی از مبارزه در راه سربلندی ایران در راستای استقلال، آزادی، عدالت اجتماعی، حقوق بشر و حاکمیت راستین ملی به دور از هر گونه تبعیض جنسیتی و قومی و نیل به همبستگی ملی که کلید رهایی ملت‏های دربند است غافل نشد؛ چرا که بر این باور بود: “امید رهایی نیست، وقتی همه دیواریم.” در این راه چه همرزمان دلیر و مبارز جانباخته‏ای چون «داریوش» و «پروانه فروهر» دکتر «هما دارابی»، «منوچهر مسعودی» و… جان بر سر پیمان گذاردند و رفتند و همرزمان بزرگ دیگری از حزب ملت ایران را هم در آرزوی استقرار جامعه مردم‏سالار بودند، هم چون زنده‏ نامان «حسنعلی صارم کلالی»، «خسرو سیف»، «امیر فلامرزی»، «اسماعیل فاضل پور»، «عباس میرعبدالباقی»، «منوچهر فاضل»، «محمد خالقی»، «علی ‏اصغر بهنام»، «محمود گرگین»، مهندس «بهرام نمازی»، «فرزین مخبر» و. .. روی در نقاب خاک کشیدند که یادشان را گرامی می‏داریم و دکتر «سعید آل‏آقا» که از جمله این بزرگان بود همواره بر این اصل پای می‏فشرد و یادآور می‏شد که “شعله‏ های بزرگ ناشی از جرقه ‏های کوچک است.” پس مبادا فروزه امید در دل‏های‏مان خاموش شود و نگاه‏مان را عادت ندهیم به بد دیدن و یادمان بماند این درس پر معنا را: “مردی که کوه را از میان برداشت، همان مردی بود که شروع به برداشتن سنگریزه‏ ها کرده بود.” با دریغ، دکتر «سعید آل‏آقا» پس از مدتی بیماری و بستری بودن در بیمارستان در تهران در ۲۹ مهرماه ۱۴۰۰ خورشیدی، چشم بر جهان فرو بست و به دیار باقی شتافت تا همچنان چشم انتظار آینده ایران بنشیند.

این سوگ بزرگ را به فرزند ایشان دکتر «نیما آل‏آقا» همسر محترم، نوه ‏های گرامی، خانواده ارجمند و هم‏اندیشان و ایران‏دوستان، دل‏آرامی می‏گویم و برای درگذشته، آرامش روح و برای بازماندگان، تندرستی و شکیبایی از آفریدگار پاک، آرزو دارم.

یادش گرامی

حسین شاه اویسی

تهران دوم آبان ۱۴۰۰ خورشیدی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

یک نظر

  1. نامه پان ایرانیسم/هواداران حزب پان ایرانیست در برونمرز درگذشت سرور دکتر «سعید آل‏آقا» به خانواده محترم، همرزمان، دوستان و آشنایان تسلیت عرض نموده و برای همگی شکیبایی آرزو می کند.