نامه وارده: در ۵۰ روز، چند قدم برای معیشت مردم برداشته اید؟

پنجشنبه, 18ام مهر, 1392
اندازه قلم متن

نامه وارده:

سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱٣۹۲ – ٨ اکتبر ۲۰۱٣

حسن روحانی روز، سه شنبه، گفته است در ۵۰ روز، به اندازه ی ۵۰۰ روز در سیاست خارجی قدم برداشته است. یکی از عمده ترین شعارهای او بهبود وضعیت معیشتی مردم در صد روز بوده است. امروز نیمی از این دوران سپری شده، گزارش ها حاکی از ادامه ی گرانی هاست

gheymatha 1

به گزارش فارس، با مقایسه قیمت ها در ۳ ماه گذشته شاهد افزایش قیمت محصولات لبنی، حبوبات بویژه لوبیا قرمز و لوبیا سفید، تخم مرغ و برنج داخلی هستیم که در این میان تخم مرغ با هزار تومان گرانی در هر شانه و همچنین محصولات لبنی رکوددار گرانی هستند تا آنجا در این مدت هر بسته پنیر ۴۵۰ گرمی ۴۰۰ تومان افزایش قیمت داشته است و ماست و شیر پاستوریزه در هر لیتر افزایش قیمت در حدود ۲۰۰ تومان داشته اند. این در حالیست فعالان حوزه لبنی بدنبال مجوز افزایش قیمت محصولات خود هستند.

لذا می توان نتیجه گرفت تخم مرغ در این مدت افزایش قیمت ۱۲.۵ درصدی و همچنین پنیر و سایر محصولات لبنی در سکوت خبری افزایش قیمت بیش از ۱۰ درصدی داشته اند.

در ادامه ی این گزارش آمده است: قیمت‌های تهیه شده در جدول بالا براساس آمارهای بانک مرکزی است و به صورت میانگین شهر تهران اعلام می‌شود. لذا ممکن است؛ قیمت‌ها در برخی نقاط تهران بالاتر یا پایین‌تر از این باشد لذا سری به خرده فروشی های سطح شهر هم زدیم تا قیمت انواع کالاهای اساسی و مواد پروتئینی را جویا شویم.

gheymatha 2

gheymatha 3

بنابر این گزارش؛ علی‌اکبر پورکاوه می‌گوید کارخانجات لبنیات مجوز افزایش قیمت خود را روی میز سازمان حمایت گذاشته‌اند و به دنبال افزایش قیمت‌ها هستند و یا از طرفی دیگر فعالان صنعت روغن‌نباتی مرتباً از تقاضای افزایش قیمت روغن‌نباتی صحبت می‌کنند و می‌گویند تولید با این وضعیت مرهون به صرفه نیست.

به نظر می‌رسد؛ سازمان حمایت و بازرگانی داخلی وزارت صنعت باید در اقدامی از روند افزایشی قیمت کالاهای اساسی جلوگیری کرده و همانطور که در مصاحبه‌هایشان گفته می‌شود به دنبال ثبات قیمت‌ها باشند.

یکی از روشهای توزیع کالاهای اساسی عرضه از طریق فروشگاه های زنجیره ای است لذا قیمت کالاهای اساسی در یکی از فروشگاه های زنجیره ای نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

gheymatha 4

در انتهای این گزارش آمده است: درحالی روند صعودی قیمت کالاهای اساسی در کشور ادامه دارد که قیمت دلار و سایر ارز‌ها روند نزولی به خود گرفته است لذا انتظار می‌رود تا شاهد ثبات قیمت‌ها در کالاهای اساسی نیز باشیم.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.