اعتصاب غذای همسر نازنین زاغری وارد دهمین روز شد

سه شنبه, 11ام آبان, 1400
اندازه قلم متن
 

اعتصاب غذای ریچارد رتکلیف، همسر نازنین زاغری، در برابر ساختمان وزارت خارجه بریتانیا در لندن روز سه‌شنبه وارد دهمین روز خود شده و او گفته است که همچنان به اعتصاب خود ادامه می‌دهد.

در همین حال در شبکه‌های اجتماعی فراخوانی برای به راه انداختن یک «توفان توییتری» در حمایت از آقای رتکلیف و خانواده‌اش منتشر شده است. توفان توییتری قرار است سه‌شنبه شب، ۱۱ آبان، به راه انداخته شود.

آقای رتکلیف پیشتر در مصاحبه با رادیوفردا دلیل این اقدام خود را نگرانی از حبس مجدد همسرش و نارضایتی از رویکرد دولت بریتانیا به این موضوع عنوان کرده بود.

ریچارد رتکلیف که روز ششم آبان با لیز تراس وزیر خارجه بریتانیا نیز دیدار کرد، به رادیوفردا گفت که دیدارش با خانم تراس بی‌نتیجه و «نومید‌کننده» بوده و «روی‌هم‌رفته ملاقاتی نومیدکننده بود. گفتم که هیچ اعتمادی به راهبرد دولت ندارم و به دنبال این هستم که این راهبرد تغییر کند».

پیش از این، صادق خان شهردار لندن و جرمی هانت وزیر خارجه پیشین بریتانیا نیز به دیدار آقای رتکلیف رفته بودند.

نازنین زاغری،‌ کارمند بنیاد تامپسون رویترز، در فروردین ۹۵ در پایان سفرش به ایران که برای دیدار با خانواده خود رفته بود، در فرودگاه تهران به اتهام «جاسوسی» بازداشت و به پنج سال زندان محکوم شد.

از چند ماه پیش،‌ با وجود پایان یافتن دوران محکومیت خانم زاغری، حکومت ایران پرونده‌ تازه‌ای علیه او گشود و وی را دوباره به زندان محکوم کرد.

نازنین زاغری همواره کلیه اتهامات مطرح شده علیه خود را رد کرده و ریچارد رتکلیف نیز بارها زندانی شدن همسرش را «گروگان‌گیری» حکومت ایران بر سر پرونده ۴۰۰ میلیون پوند بدهی بریتانیا به ایران دانسته است.

دولت بریتانیا به دلیل تحویل ندادن تانک‌های مدل چیفتن که قرارداد آن بیش از چهار دهه پیش میان حکومت پهلوی و دولت وقت بریتانیا امضا شده بود، حدود چهارصد میلیون پوند به ایران بدهکار است.

از: رادیو فردا

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.