نماینده مجلس: افسردگی عمومی در انتظار تهرانی‌هاست

شنبه, 20ام مهر, 1392
اندازه قلم متن

در حال حاضر وضعیت به گونه‌ای است که به خاطر وجود جمعیت زیاد هزینه‌ها در تهران متمرکز شده و متقابلا جمعیت هم به خاطر وجود تخیل درآمد بالا به پایتخت سرازیر می‌شوند. این مساله در کنار مشکل مسکن، ترافیک،‌ ناهنجاری‌های اجتماعی و فقری که فحشا را به دنبال دارد، چهره‌ی تهران را به زشت‌ترین چهره‌ها تبدیل کرده است و به نظر می‌رسد تهران برای آینده قابل تحمل نیست و نوعی افسردگی عمومی در انتظار ساکنان آن است که علاجی نخواهد داشت.

نماینده مجلس: افسردگی عمومی در انتظار تهرانی‌هاست

قانون‌آنلاین- سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به تشکیل کارگروهی در دولت برای بررسی موضوع انتقال پایتخت ابراز امیدواری کرد که دولت یازدهم با ارائه این لایحه به مجلس انتقال پایتخت را عملیاتی کند.

به گزارش ایسنا، دخیل‌عباس زارع‌زاده اظهار کرد: ‌وضعیت بسیار پیچیده‌ی تراکم جمعیت در پایتخت و بحرانی که می‌تواند در آینده گریبانگیر تهران شود، موضوعی است که نباید نسبت به آن روزمره فکر کنیم بلکه باید برای آینده نه چندان دور این معضل فکر اساسی داشته باشیم چرا که در غیر این صورت ضایعاتی به وجود می‌آید که قابل جبران نیست.

وی افزود: در حال حاضر وضعیت به گونه‌ای است که به خاطر وجود جمعیت زیاد هزینه‌ها در تهران متمرکز شده و متقابلا جمعیت هم به خاطر وجود تخیل درآمد بالا به پایتخت سرازیر می‌شوند. این مساله در کنار مشکل مسکن، ترافیک،‌ ناهنجاری‌های اجتماعی و فقری که فحشا را به دنبال دارد، چهره‌ی تهران را به زشت‌ترین چهره‌ها تبدیل کرده است و به نظر می‌رسد تهران برای آینده قابل تحمل نیست و نوعی افسردگی عمومی در انتظار ساکنان آن است که علاجی نخواهد داشت.

سخنگوی کمیسیون شوراها ادامه داد: انتقال پایتخت موضوعی نیست که در دنیا نمونه‌ی اجرایی نداشته باشد بلکه بسیاری از کشورها برای خودشان پایتخت سیاسی و اقتصادی و فرهنگی تعریف کردند و درایران هم باید توجه جدی به این موضوع صورت گیرد و برنامه‌ریزی ‌های لازم انجام شود.

زارع‌زاده با بیان این که موضوع انتقال پایتخت از دولت هاشمی رفسنجانی مطرح شده خاطر نشان کرد: منافعی که برای برخی افراد و جریانات در تهران وجود دارد باعث شده این طرح‌ها به سرانجام نرسد این موضوع از زمان دولت آقای هاشمی مطرح شده و در دولت‌های بعد هم گاهی موضوع اوج گرفته و گاهی رو به افول رفته است.

امیدواریم دولت با ارائه این لایحه به مجلس انتقال پایتخت را عملی کند زیرا هر چه زمان بیشتری می‌گذرد هزینه‌ی این کار هم افزایش می‌یابد.

این عضو کمیسیون شوراها در پایان یاد آور شد: ما می‌توانیم شهری برای دولت به عنوان پایگاه سیاسی کشور تعریف کنیم که مسکونی نباشد و جمعیت به آنجا کشیده نشود در این صورت قیمت‌ها سقوط می‌کند و خیلی از جمعیت به شهره‌های خودشان بر می‌گردد و از ترافیک روزانه هم کاسته خواهد شد.
از: قانون


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.