«گروه هفت» حمله موشکی روسیه به مرکز خرید در اوکراین را جنایت جنگی خواند

سه شنبه, 7ام تیر, 1401
اندازه قلم متن

آتش‌سوزی گسترده در مرکز خرید شهر کرمنچوک در شرق اوکراین

آتش‌سوزی گسترده در مرکز خرید شهر کرمنچوک در شرق اوکراین

رهبران هفت کشور صنعتی پیشرو موسوم به «گروه هفت» که برای اجلاس سالانه خود در جنوب آلمان گرد هم آمدند، حمله موشکی روسیه به یک مرکز خرید در شهر کرمنچوک اوکراین را مصداق «جنایت جنگی» دانستند.

روسیه روز دوشنبه ششم تیر یک مرکز خرید پر ازدحام در شهر کرمنچوک در شرق اوکراین را هدف حملات موشکی قرار داد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، با اعلام این خبر گفت که در زمان این حمله، بیش از هزار نفر در داخل ساختمان مرکز خرید بودند و ابعاد قربانیان این حمله غیرقابل تصور است.

او با انتشار پیامی در تلگرام گفت ساختمان این مرکز خرید دچار حریق شده و ماموران آتش‌نشانی در حال خاموش کردن آتش هستند.

منابع رسمی فوریت‌های پزشکی اوکراین روز سه‌شنبه گفتند شمار قربانیان حمله موشکی به این مرکز خرید پرازدحام به ۱۶ تن و تعداد مجروحان به ۵۹ نفر رسیده است.

سخنگوی دولت آلمان در بیانیه مشترک «گروه هفت» در توییتر نوشت: «ما در سوگ قربانیان بی‌گناه این حمله وحشیانه با اوکراین اعلام همبستگی می‌کنیم.»

رهبران گروه هفت تأکید کرده‌اند که «حملات به غیرنظامیان بی‌گناه، مصداق جنایت جنگی است» و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و افراد دیگری که مسئول این حملات هستند، باید «پاسخگو» باشند.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا حمله کرمنچوک را «عمق ظلم و بربریت پوتین» نامید. 

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده و امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه نیز حمله به غیرنظامیان را «وحشتناک» توصیف کرده‌اند.

اوکراین هم روسیه را به هدف قرار دادن «عمدی» غیرنظامیان متهم کرده و ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری این کشور، آن را «یکی از وقیحانه‌ترین اقدامات تروریستی در تاریخ اروپا» نامید.

رهبران گروه هفت، دوشنبه، ششم تیر متعهد شدند «تا هر زمان که طول بکشد» در کنار اوکراین بایستند و با تحریم‌های جدید که شامل محدود کردن قیمت نفت روسیه است، فشار بر مالی مسکو را تشدید کنند.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.