قتل فجیع یک زن در کرمانشاه توسط همسرش به دلیل «پسردار نشدن»

جمعه, 31ام تیر, 1401
اندازه قلم متن

عکسی که از گلجمین نجفی، زن قربانی خشونت خانگی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است

عکسی که از گلجمین نجفی، زن قربانی خشونت خانگی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است

یک زن اهل شهر کرمانشاه به دلیل «پسردار نشدن» به طرز فجیعی به دست همسرش به قتل رسید.

سایت حقوق بشری هه‌نگاو، هویت این زن را «گلجمین نجفی» ۴۶ ساله، اهل بخش گهواره از توابع شهرستان دالاهو در استان کرمانشاه اعلام کرده و نوشت که او روز ۱۹ تیر توسط همسرش به نام «علی‌آقا رضایی» به قتل رسیده است.

بر اساس این گزارش، خانم نجفی که مادر سه فرزند دختر بود به بهانه پسردار نشدن همواره از سوی همسرش مورد تحقیر و آزار قرار می‌گرفته و بر اثر این فشارها مجبور به ترک خانه و رفتن به خانه پدرش می‌شود.

هه‌نگاو به نقل از منابع آگاه ادامه می‌دهد که آقای رضایی پس از این اقدامِ همسرش به خانه پدر او مراجعه کرده و او را به خانه بازگردانده و پس از آن با وارد کردن یک جسم سنگین همسرش را به قتل رسانده است.

همسر خانم نجفی پس از آن جسد او را «به جاده‌ای خلوت برده و با خودرو از روی جمجمه‌اش رد شده و پس از آن با صحنه‌سازی مدعی شده که در حین حرکت در خودرو باز شده و گلجمین‌ به پایین پرت شده و سرش زیر لاستیک عقب خودرو (وانت نیسان) مانده است».

به نوشته هه‌نگاو، همسر خانم نجفی طی روزهای گذشته بازداشت شده است.

در همین حال شبکه حقوق بشر کردستان به نقل از منابع آگاه نوشته است که در روز حادثه، همسر خانم نجفی او را به دلیل «مشکل آب برای شستشوی لباس‌ها» مورد ضرب و شتم قرار داده و زمانی که همسایه‌ها برای دفاع از این زن در خانه آنها حاضر شده‌اند، همسرش بار دیگر به دلیل نداشتن فرزند پسر او را تحقیر و سرزنش کرده است.

قتل زنان به دست شوهر به دلیل «دختردار شدن» در ایران پیش از این نیز سابقه داشته است. از جمله به آتش کشیده شدن یک زن اهل ماکو توسط همسرش بلافاصله پس از تشخیص جنسیت فرزند بعدی به عنوان دختر، در آبان پارسال خبرساز شده بود.

فرماندار ماکو در واکنش به این خبر، کشته شدن این زن توسط همسرش را تایید، اما انگیزه قتل او به دلیل دختردار شدن را رد کرد.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.