مدیرعامل باشگاه نساجی: ممنوعیت حضور زنان لیگ را بدون تماشاگر کرد

دوشنبه, 24ام مرداد, 1401
اندازه قلم متن

علاوه بر آنکه هنگام مراسم‌ حکومتی از نظر ظرفیت تماشاگران در ورزشگاه‌ها محدودیتی در کار نیست، بلکه ممنوعیت حضور زنان نیز برداشته می‌شود- باشگاه خبرنگاران جوان

لیگ برتر فوتبال ایران درحالی آغاز می‌شود که فدراسیون فوتبال دو روز پیش از مسابقات اعلام کرد بازی‌ها بدون تماشاگر برگزار می‌شود

فصل جدید لیگ برتر فوتبال روز جمعه ساعت ۱۹ به وقت ایران در حالی آغاز می‌شود که هم زنان و هم مردان از حضور در ورزشگاه‌ها محروم شده‌اند.

مدیرعامل باشگاه فوتبال نساجی قائمشهر با اشاره به این موضوع اعلام کرد که اصلی‌ترین دلیل بدون تماشاگر شدن بازی‌های لیگ برتر فوتبال، الزام فیفا برای حضور زنان در استادیوم‌های ورزشی است. او تاکید کرد: «حضور خواهران و بانوان در کنار ما به شرط رعایت اصول اخلاقی، به رشد ورزش کشور منجر خواهد شد.»

این در حالی است که پیش‌تر عنوان شد مشکل در سامانه بلیت فروشی باعث شده است که هفته اول لیگ برتر بدون تماشاگر برگزار شود.

از سوی دیگر، حسن کامرانی‌فر، سرپرست دبیرکل فدراسیون فوتبال، هم جمعه صبح در برنامه ورزش و مردم به صورتی مبهم و بدون اعلام علت اصلی بدون تماشاگر برگزار شدن مسابقات، گفت: «به‌زودی بازی‌ها با تماشاگر برگزار خواهد شد؛ اما باید یک سری قسمت‌ها در استادیوم‌ها تجهیز شود.» در ادامه، مجری برنامه یادآور شد که با این حرف، ذهن‌ها به سمتی می‌رود که گویا فیفا در مورد تماشاگران ملاحظاتی دارد که باید اجرایی شوند. کامرانی‌فر در جواب، با تایید این حرف گفت: «بله ملاحظاتی وجود دارد و جلساتی برگزار شده است که مشکل را برطرف کنیم و در هفته‎‌های آتی، حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها را داشته باشیم.»

وعده کامرانی‌فر به این معنا است که احتمالا در هفته‌های آینده، حضور زنان در کنار مردان در ورزشگاه‌ها آزاد می‌شود. اتفاقی که مشخص نیست با وجود تجربه‌های گذشته به‌راحتی رخ دهد و ممکن است مانند فصل قبل لیگ برتر، به بهانه‌های مختلفی مانند افزایش همه‌گیری کرونا، به کلا بدون تماشاگر برگزار شدن بازی‌ها منتهی شود.

پیش از این اعلام شد که بازی‌های لیگ برتر با ۳۰ درصد ظرفیت، میزبان تماشاگران خواهد بود. این در حالی است که جشن‌ها و مراسم‌ حکومتی در ایران بدون محدودیت در ظرفیت تماشاگران در همان ورزشگاه‌ها برگزار می‌شوند. از سوی دیگر، علاوه بر آنکه برای مراسم‌ حکومتی از نظر ظرفیت تماشاگران در ورزشگاه‌ها محدودیتی وجود ندارد، ممنوعیت حضور زنان نیز برداشته می‌شود.

فروردین ۱۴۰۱، با وجود اعلام قبلی در مورد امکان حضور زنان در ورزشگاه مشهد برای تماشای بازی ایران و لبنان، یگان ویژه نیروی انتظامی با گاز اشک‌آور و اسپری فلفل به زنان و دخترانی که قصد ورود به ورزشگاه را داشتند، حمله کرد. این در حالی‌ است که دو ماه بعد در خرداد، اجتماع «سلام فرمانده» در ورزشگاه آزادی برگزار شد و در این برنامه حدود ۸۰ هزار زن و مرد بدون تفکیک جنسیتی کنار یکدیگر نشستند تا برای رهبر جمهوری اسلامی، سرود «سلام فرمانده» را همخوانی کنند.

خبرگزاری ایسنا پیش از این اعلام کرد که فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) و کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای‌اف‌سی) در نامه‌ای مشترک با امضای روسای این دو نهاد، درباره برخی موارد هشدارهایی داده‌اند که نیازمند پیگیری و تدبیر مناسب هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال است؛ نامه‌ای که به نظر می‌رسد همان نامه الزام حضور زنان در ورزشگاه‌ها باشد.

باشگاه گل‌گهر سیرجان نیز در نامه‌ای به سازمان لیگ فوتبال، به برگزاری بازی خانگی بدون تماشاگر این تیم برابر تراکتور تبریز اعتراض کرد و نوشت: «برای رعایت عدالت و جبران خسارت وارده، بازی‌های هفته اول دور برگشت نیز بدون تماشاگر برگزار شود. لازم به ذکر است باشگاه گل‌گهر در فصل گذشته، بدون هیچ مشکلی فرایند بلیت‌فروشی الکترونیکی را انجام داد و در حال حاضر نیز با آمادگی کامل، مهیای حضور هواداران و تماشاگران عزیز در ورزشگاه اختصاصی گل‌گهر است.»

پیش از این باشگاه، ریکاردو ساپینتو، سرمربی باشگاه استقلال تهران، نیز در نشست خبری پیش از دیدار تیم فوتبال استقلال مقابل سپاهان اصفهان گفته بود: «ما دوست داشتیم هواداران در بازی حضور داشتند تا با انرژی ظاهر شویم. ما این درخواست را قبول می‌کنیم و امیدوارم بازی‌ برگشتمان مقابل سپاهان هم بدون تماشاگر برگزار شود.»

محمد حسین زرندی، مدیر رسانه‌ای تیم فوتبال استقلال، نیز با اشاره به این موضوع گفت: «بعد از اینکه دیروز اعلام شد مصاف استقلال و سپاهان بدون حضور تماشاگران است، ما اطلاعیه‌ای دادیم و اعلام کردیم از آنجایی که یکی از ارکان برگزاری یک مسابقه به‌خصوص برای تیم استقلال، حضور هواداران است، این یک لطمه بدی برای ما بود. درخواست ما از سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال این است که هر بازی که در دور رفت بدون حضور تماشاگران است، در بازی برگشت هم بدون تماشاگر باشد و از مسئولان مربوطه می‌خواهیم که عدالت را رعایت کنند.»

در حالی که سازمان لیگ مدعی است سامانه فروش بلیت با اختلال روبرو است و بدون تماشاگر شدن بازی‌ها به علت اختلال در سامانه است، بسیاری از باشگاه‌ها توانسته‌اند برای اولین بازی خود در لیگ برتر بلیت بفروشند. حالا باشگاه استقلال تهران که برای بازی اول، هفت هزار بلیت فروخته، اعلام کرده است که پول بلیت‌ها را به هفت هزار استقلالی برمی‌گرداند.

از: ایندیپندنت


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.