یکی دیگر از فرماندهان سپاه پاسداران در سوریه کشته شد

سه شنبه, 1ام شهریور, 1401
اندازه قلم متن

رسانه‌های ایران از کشته شدن یکی دیگر از اعضای ارشد سپاه پاسداران در سوریه خبر داده و او را «سردار ابوالفضل علیجانی، از فرماندهان نیروی زمینی سپاه اصفهان» معرفی کرده‌اند.

گزارشی از نحوه و محل کشته شدن او در سوریه منتشر نشده و زمان کشته شدن او در دو خبرگزاری دفاع‌پرس و مهر «یکشنبه‌شب» و «سحرگاه دوشنبه» ذکر شده است.

در تصویر منتشر شده از این عضو ارشد سپاه، او لباسی با درجه سرتیپی بر تن دارد و گفته شده جسد او در روزهای آینده به ایران منتقل خواهد شد.

به نوشته دفاع‌پرس، ابوالفضل علیجانی «اهل درچه اصفهان» بود و از سال ۱۳۹۰ در «مرکز آموزش مهندسی رزمی دانشگاه علوم و فنون امیرالمومنین نیروی زمینی سپاه» فعالیت داشت.

شبکه آی۲۴‌نیوز اسرائیل گزارش داد هیچ گزارشی از فعالیت نیروی هوایی اسرائیل در نزدیکی سوریه در زمان کشته شدن ابوالفضل علیجانی، از فرماندهان نیروی زمینی سپاه اصفهان، وجود ندارد.

هفته گذشته دولت سوریه از حملات هوایی اسرائیل به مناطقی در حومه دمشق و همچنین نزدیکی بندر طرطوس خبر داد؛ اسرائیل البته به روال گذشته درباره این حملات اظهار نظری نکرد.

به گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه و برخی منابع دیگر، مناطقی که در طرطوس هدف قرار گرفت پایگاه هوایی نیروهای وابسته به جمهوری اسلامی بود و در حومه دمشق نیز یکی از انبارهای موقت انتقال سلاح از ایران به لبنان هدف قرار گرفت.

اسرائیل در سال‌های اخیر بر شدت حملات خود به مواضع نیروهای جمهوری اسلامی و شبه‌نظامیان نیابتی‌اش در سوریه افزوده است.

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.