خیز قوه قضائیه برای مصادره اموال چهره‌های معروف معترض

دوشنبه, 4ام مهر, 1401
اندازه قلم متن

غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی

رادیو فردا

غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی روز دوشنبه چهارم مهر، به تهدید چهره‌های معروف ایرانی داخل کشور و هنرمندانی پرداخت که به سرکوب و قتل شهروندان در خیابان‌های معترض‌اند.

او که در جلسه شورای عالی قضایی سخن می‌گفت، اظهار کرد: «کسانی که با حمایت این نظام مشهور شدند … و با دشمن همصدا شدند … همه آنها بدانند که خسارت‌های مادی و معنوی به بار آمده برای مردم و کشور را باید پس دهند و پرداخت کنند و این بار به کمک مردم و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی عوامل اصلی شناسایی خواهند شد و به سزای اعمالشان خواهند رسید.»

در همین روز حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان هم گفته بود: «فلان هنرپیشه سال‌ها از صداوسیما خورده است و الان وارونه عمل می‌کند، یا فلان ورزشکار از بغل همین مملکت میلیاردها به‌دست آورده و تنها یک خانه‌اش ده‌ها میلیارد می‌ارزد. باید خسارت‌هایی که در اغتشاشات به کشور زده شده، از اموال اینها گرفته شود.»

در دو روز اخیر، حمید رسایی فعال سیاسی اصولگرا، در مصاحبه‌ای تلویزیونی با اشاره به مواضع علی کریمی، بازیکن پیشین و محبوب فوتبال ایران که به سرکوب شهروندان معترض اعتراض دارد، خواستار مصادره خانه و دارایی او شد.

خبرگزاری فارس نیز طی روزهای اخیر در حال جمع‌آوری طوماری خطاب به «قوه قضائیه و سازمان‌های مسئول» برای مجازات علی کریمی است.

علی کریمی در واکنش به پیشنهاد توقیف اموالش توسط حکومت، با انتشار استوری در اینستاگرام خود نوشته است: «عمری با جون کندن یه خانه درست کردیم، نمیدونستم خاری میشه توی چشمتون، اگه تونستین بگیرین! فدای سر مردمم.»

غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی روز دوشنبه در بخش دیگری از سخنانشش با اذعان به دستگیری بی‌قاعده و فله‌ای شهروندان ایرانی در خیابان‌ها گفت: «امکان دستگیری بی‌گناهان در اغتشاش و آشوب‌ها وجود دارد، دستور دادیم بی‌گناهان و حتی کسانی که تقصیر کمی دارند همان‌جا آزاد شوند.»


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.