تورهای گردشگری چندین کشور به‌ مقصد ایران به دلیل اعتراضات لغو شد

دوشنبه, 18ام مهر, 1401
اندازه قلم متن

محسن حاجی‌سعید، رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری سراسر کشور، اعلام کرد در پی وقوع اعتراضات، کشورهای آلمان، اسپانیا، [آفریقای] جنوبی، برزیل و استرالیا تمامی تورهای گردشگری خود به‌ مقصد ایران را به ‌صورت کامل لغو کردند.

حاجی‌سعید روز یکشنبه ۱۷ مهر به خبرگزاری تسنیم گفت به دنبال اعتراضات اخیر «درصد بالایی از تورهای خارجی به‌ مقصد ایران لغو شده که باید گفت تعداد آن بسیار بالا و قابل توجه است.»

او آمار دقیقی از میزان لغو این تورها ارائه نکرد، اما ادامه داد که لغو این تورها پس از انتشار هشدار وزارت خارجه برخی کشورها برای عدم سفر به ایران صورت گرفت.

با شروع اعتراضات در ایران، مقام‌های جمهوری اسلامی با اعلام بازداشت شماری از اتباع خارجی، تلاش کردند که عوامل و دلایل این اعتراضات را به خارج از مرزهای ایران نسبت دهند.

همچنین در بحبوحه اعتراضات در ایران، سازمان صداوسیما فیلمی از اعترافات اجباری دو شهروند فرانسوی را پخش کرد که جمهوری اسلامی آنان را به «تحریک آشوب» در ایران متهم کرده است.

به همین دلیل، کشورهای غربی برای جلوگیری از «بازداشت خودسرانه» و «دادگاه‌های غیرعادلانه» شهروندانشان در ایران، به شهروندان خود توصیه کرده‌اند از سفر به ایران خودداری کنند.

در آخرین مورد، دولت کانادا روز یکشنبه و پس از اعمال تحریم‌هایی علیه سپاه پاسداران، از شهروندان خود خواست که از سفر به ایران خودداری کنند.

پیش از آن، آلمان، فرانسه، سوئد و هلند نیز از کشورهایی بودند که شهروندانشان توصیه کردند به ایران سفر نکنند.

جمهوری اسلامی متهم است با باداشت شهروندان دوتابعیتی و خارجی در تلاش برای تامین خواسته‌های خود از غرب است.

رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری سراسر کشور همچنین گفت که پیش از وقوع اعتراضات نیز میزان سفرهای گردشگری به ایران به میزان دوران پیش از شیوع کرونا نرسیده بود.

او ادامه‌دار شدن بحران شیوع کرونا در ایران را علت اصلی سفر نکردن جهانگردان به ایران اعلام کرد و افزود: «ایران به‌ علت عدم انتقال به‌موقع و سریع واکسن کرونا، دیرهنگام از بحبوحه بحران کرونا خارج شد.»

پیشتر در حالی که شرکت‌های بریتانیایی و آمریکایی از ساخت اولین واکسن‌های کرونا خبر داده بودند، علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی واردات این واکسن‌ها به ایران را ممنوع کرد.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.