مدیر شورای حوزه علمیه می‌گوید حمله شاهچراغ ارتباطی به اعتراضات نداشت

یکشنبه, 8ام آبان, 1401
اندازه قلم متن

در حالی که برخی مقامات جمهوری اسلامی حمله مسلحانه به شاهچراغ را به اعتراضات سراسری مردم ارتباط داده‌اند، مدیر شورای عالی حوزه علمیه قم گفت این حادثه ارتباطی با تظاهرات مردم ندارد.

به‌گزارش وب‌سایت جماران، مرتضی مقتدایی که در مجلس خبرگان رهبری هم عضو است، روز شنبه ۷ آبان با ابزار ناراحتی از حمله مسلحانه به شاهچراغ در شیراز گفت: «این‌ها کاری با تظاهرات مردم ندارد بلکه این‌ها کسانی هستند که علیه نظام و مردم انقلابی قصد سوء دارند و اصلاً کاری با تجمعات و تظاهرات ندارد.»

وب‌سایت جماران کمی پس از درج سخنان این عضو مجلس خبرگان، خبر این سخنان او را از خروجی خود حذف کرد.

سخنان مرتضی مقتدایی در حالی بیان می‌شود که در پی این حمله که هم‌زمان با مراسم چهلم مهسا امینی رخ داد، شماری از مقامات جمهوری اسلامی همچون محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، و وزیران خارجه و کشور همراه با رسانه‌های رسمی و نزدیک به حکومت آن را به اعتراضات مردم و پیامد آن ربط دادند.

در این حمله که توسط یک فرد مسلح در شامگاه روز چهارم آبان به حرم شاهچراغ صورت گرفت، به گزارش صدا و سیما، ۱۵ تن کشته و ۱۹ نفر دیگر زخمی شدند.

گروه داعش همان شب در شبکه خود به نام «اعماق»، و سپس روز پنج‌شنبه در نشریه هفتگی خود، به نام «النبا»، مسئولیت حمله را عهده‌دار شد.

استاندار فارس نیز سه روز بعد خبر داد که «تروریست» عامل حمله در بیمارستان جان باخت. نام مهاجم در برخی خبرهای رسانه‌های ایران «حامد بدخشان» با تابعیت «یک کشور خارجی» اعلام شده است.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.