حضور بی‌حجاب نیلوفر مردانی بر سکوی قهرمانی اسکیت ترکیه؛ وزارت ورزش ایران پوشش او را «تقبیح» کرد

سه شنبه, 17ام آبان, 1401
اندازه قلم متن
نیلوفر مردانی

منبع تصویر،SOCIAL MEDIA

 
توضیح تصویر،

نیلوفر مردانی

 

وزارت ورزش ایران به حضور بی‌حجاب نیلوفر مردانی بر روی سکوی جوایز مسابقات اسکیت در ترکیه واکنش نشان داد. وزارت ورزش ضمن اعلام اینکه «تیم ملی ایران» در این مسابقات شرکت نکرده، «عدم برخورداری نیلوفر مردانی از پوشش مصوب امور بانوان» را هم «تقیبح» کرد.

وزارت ورزش ایران همچنین اعلام کرد «نیلوفر مردانی بدون اخذ مجوز لازم از شورای برون مرزی در مسابقات اسکیت ترکیه شرکت کرده است.»

نیلوفر مردانی، اسکیت‌باز ایرانی در حالی بر سکوی نخست قهرمانی ایستاد که حجاب بر سر نداشت و لباسی سیاه بر تن کرده بود.

به گفته وزارت ورزش و جوانان ایران، «این ورزشکار از ماه گذشته در تیم ملی ایران عضویت نداشته و او در سفری شخصی و بدون اخذ مجوز لازم از شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان در این مسابقات حضور پیدا کرده است.»

«حضور بدون مجوز مردانی در مسابقات ترکیه در حالی است که تیم ملی ایران نیز در این مسابقات شرکت نکرده است.»

نیلوفر مردانی در مسابقات استانبول توانست در بخش اسکیت ماراتن زنان مقام نخست را به دست بیاورد. رکورد او در این مسابقه ۱:۲۵:۲۰ بود و نزدیک به ۱۳ دقیقه سریع‌تر از نفر دوم به خطر پایان رسید.

نیلوفر مردانی در رشته اسکیت ماراتن

منبع تصویر،FACEBOOK/SPOR İSTANBUL

 
توضیح تصویر،

نیلوفر مردانی در رشته اسکیت ماراتن استانبول با فاصله بسیار به مقام نخست دست یافت

 

نیلوفر مردانی کیست؟

نیلوفر مردانی پر افتخارترین ورزشکار اسکیت سرعت زنان ایران است.

خودش می‌گوید از ۹ سالگی اسکیت را شروع کرد و عضو تیم اسکیت ایران شد.

او متولد ۱۳۷۲ و مربی عالی بدنسازی کمیته ملی المپیک است و مدرک دکترای دامپزشکی هم دارد.

نیلوفر مردانی در کارنامه خود جز رتبه هشتم جهانی و سومی آسیا، قهرمانی اسکیت سرعت ایران، قهرمانی‌های متعدد کشوری در دستجات مختلف اسکیت سرعت و رکورد ماد‌ه‌های ۱۰۰۰ متر ، ۱۰ کیلومتر و ۲۰ کیلومتر را دارد.

تقریبا سه هفته پیش الناز رکابی صخره‌نورد ایرانی که در مسابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی بدون پوشاندن موهایش شرکت کرد بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها داشت و او پس از ورود به ایران مورد استقبال گرم مردم قرار گرفت.

اعتراض به حجاب اجباری نقطه آغاز اعتراضات ضد حکومتی بود که در هشت هفته گذشته در ایران جریان داشته است. این اعتراضات در پی کشته شدن مهسا امینی، دختر اهل سقز در بازداشت گشت ارشاد در تهران آغاز شد.

بخش بزرگی از زنان ورزشکار در ایران به این مسئله بی‌اعتنا نماندند. برخی با خداحافظی از تیم ملی و پیام‌های تند به مسئولان معترض شدند و برخی هم پروفایل‌های صفحات اجتماعی خود را سیاه کردند.

واکنش‌ها محدود به فضای مجازی نبود و شماری از ورزشکاران از جمله راضیه جانباز ستاره تیم ملی هندبال ایران هم تصمیم گرفتند برای همیشه از تیم‌های ملی خداحافظی کنند.

از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.