ادامه حمایت‌های جهانی از خیزش انقلابی ایرانیان علیه جمهوری اسلامی

پنجشنبه, 3ام آذر, 1401
اندازه قلم متن

مقامات و کنشگران در کشورهای مختلف با ادامه حمایت خود از خیزش انقلابی مردم ایران، سرکوب معترضان در نقاط مختلف کشور، از جمله مناطق کردنشین، را محکوم کرده و بر حمایت از مبارزات ایرانیان برای حقوق بشر و آزادی تاکید کردند.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به ایران اینترنشنال درباره تشدید خشونت علیه معترضان به ویژه در مهاباد ابراز نگرانی کرد و گفت: «سرکوب وحشیانه همراه با سال‌ها محرومیت ایرانیان از حقوق بشر و اعمال خشونت علیه زنان نشان می‌دهد که رهبران ایران قادر به گوش دادن به مردم خود نیستند.»

او افزود: «ما همچنان به دنبال پاسخگو کردن دست اندرکاران [سرکوب اعتراضات] هستیم و از مردم ایران در تلاش برای آزادی حمایت می‌کنیم.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین درباره عدم صدور ویزا برای خبرنگاران ورزشی ایران اینترنشنال در جام جهانی فوتبال در قطر، به خبرنگار ایران اینترنشنال گفت: «تلاش‌های ایران را برای ساکت کردن مخالفان خارج کشور و جلوگیری از دسترسی آزادانه مردم ایران به اطلاعات، محکوم می‌کنیم.»

از سوی دیگر، وزارت خزانه‌داری آمریکا چهارشنبه از اعمال تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی به دلیل سرکوب اعتراضات مردم ایران، از جمله سرکوب اخیر خیزش مناطق کردنشین، خبر داد.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده در جدیدترین اقدام خود اسامی حسن عسکری، فرماندار سنندج، علیرضا مرادی، فرمانده انتظامی سنندج و محمدتقی اصانلو، فرمانده قرارگاه شمال‌غرب «حمزه سیدالشهدا» نیروی زمینی سپاه را در پی سرکوب اعتراضات در مناطق کردنشین در این فهرست تحریم قرار داد.

وزارت خارجه استرالیا نیز در واکنش به تهدید خبرنگاران از سوی جمهوری اسلامی به ایران اینترنشنال گفت که از گزارش‌ها مبنی بر تهدید و ارعاب خبرنگاران در داخل و خارج از ایران آگاه است و هدف قرار دادن روزنامه‌نگاران را در هر جایی اتفاق بیفتد، محکوم کرده و قویا از حق آزادی بیان حمایت می‌کند.

از سوی دیگر، جیمز کلورلی، وزیر خارجه بریتانیا، توسعه بیشتر برنامه اتمی ایران را نشان‌دهنده خطر جمهوری اسلامی برای امنیت جهانی خواند و گفت: «رژیم [جمهوری اسلامی] که به طرز وحشیانه‌ای مردم خود را در داخل سرکوب می‌کند، مطمئنا دوستان و متحدان ما را در خارج از کشور تهدید خواهد کرد.»

در همین حال، همزمان با حضور ریشی سوناک نخست وزیر بریتانیا در پارلمان در روز چهارشنبه، ایرانیان برای جلب توجه بیشتر پارلمان و دولت به خیزش انقلابی مردم ایران و سرکوب مردم توسط جمهوری اسلامی، در برابر پارلمان تجمع کردند.

از سوی دیگر، گروهی از ایرانیان در حال تهیه توماری آنلاین برای بسته شدن مرکز اسلامی بریتانیا، وابسته به جمهوری اسلامی در لندن هستند و تاکنون نزدیک به ۲۰ هزار نفر این تومار را امضا کرده‌اند.

در کانادا نیز، اتحادیه کارگران استان بریتیش کلمبیا با تصویب قطعنامه‌ای با رای قاطع اعضای این اتحادیه، ضمن محکوم کردن سرکوب خشونت‌بار حکوت ایران علیه معترضان، بر ادامه تلاش‌ها برای اخراج جمهوری اسلامی از سازمان بین‌المللی کار تاکید کرد.

همچنین بیش از ۹۰۰ نماینده جنبش کارگری استان بریتیش کلمبیای کانادا روز چهارشنبه در گردهمایی خود با پخش ترانه «برای …» و سر دادن شعار «زن، زندگی، آزادی» با خیزش انقلابی مردم ایران ابراز همبستگی کردند.

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.