نامزدی مستند «من سعی می‌کنم فراموش نکنم» در جوایز سالانه انجمن بین‌المللی مستند و جمهوری چک

پنجشنبه, 10ام آذر, 1401
اندازه قلم متن

پگاه آهنگرانی پس از اعتراض‌های اخیر، با اعلام انزجار از حکومت جمهوری اسلامی، حجاب اجباری را از سر برداشت.

رادیو فردا

فیلم مستند «من سعی می‌کنم فراموش نکنم» ساخته پگاه آهنگرانی در فهرست ۱۰ نامزد نهایی جوایز سالانه انجمن بین‌المللی مستند (IDA) قرار گرفت.

امسال سی و هشتمین دوره اهدای این جوایز برگزار می‌شود و فیلم «من سعی می‌کنم فراموش نکنم» تنها فیلم ایرانی است که در بخش‌های مختلف این جوایز معتبر حوزه مستند نامزد شده است. مراسم اعلام برندگان این جایزه روز ۱۰ دسامبر (۱۹ آذر) در لس‌آنجلس برگزار می‌شود.

مستند «من سعی می‌کنم فراموش نکنم» همچنین در فهرست اولیه نامزدهای بخش بهترین فیلم کوتاه جوایز سالیانه سینمایی جمهوری چک معروف به «شیر چک» قرار گرفته است. برندگان این جایزه نیمه اسفندماه معرفی می‌شوند.

اعدام‌های ۶۷ از نگاه نسل دهه شصتی

مستند کوتاه «من سعی می‌کنم فراموش نکنم» نخستین بار، سال گذشته در بخش مسابقه آثار مستند کوتاه جشنواره ایدفای هلند، مهم‌ترین جشنواره مستند دنیا، به نمایش درآمد و پس از آن در جشنواره‌های مختلف دیگری از جمله جشنواره مستند هات‌داکس کانادا نمایش داده شد.

این فیلم ۱۷ دقیقه‌ای مضمونی درباره اعدام‌های دسته جمعی زندانیان سیاسی در سال ۶۷ دارد و در آن پگاه آهنگرانی در مقام راوی با یادآوری رابطه‌اش با فردی به نام «شاغلام» که از اعدام شدگان سال ۶۷ است، از طریق نمایش عکس‌ها و فیلم‌های قدیمی خانوادگی به تاثیر آن اتفاق در میان خانواده‌های مختلف ایرانی و نسل‌های بعد می‌پردازد.

پگاه آهنگرانی از جمله سینماگرانی است که پس از اعتراض‌های اخیر، با اعلام انزجار از حکومت جمهوری اسلامی، حجاب اجباری را از سر برداشته است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.