بلینکن: مهمترین کار شناسایی عوامل سرکوب در ایران است

پنجشنبه, 10ام آذر, 1401
اندازه قلم متن

وزیر خارجه آمریکا: مقام‌های جمهوری اسلامی ایران درک «عمیقا نادرستی» از شرایط دارند و آدرس اشتباه می‌دهند

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، مقام‌های جمهوری اسلامی ایران را متهم کرد که درک «عمیقا نادرستی» از شرایط داخلی ایران دارند و با مقصر دانستن عوامل خارجی در جریان اعتراض‌های سراسری، آدرس اشتباه می‌دهند. به‌گفته وزیر خارجه آمریکا، از مهم‌ترین کار‌هایی که باید انجام شود بازتاب صدای معترضان و شناسایی عوامل سرکوب‌ها است.

وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با کریستین امان‌پور، خبرنگار شبکه خبری سی‌ان‌ان، گفت: «آنچه در ایران می‌گذرد، قبل از هر چیز به خود ایرانی‌ها مربوط می‌شود. به آینده آن‌ها و کشورشان مربوط است و ربطی به ما ندارد.»

آنتونی بلینکن در بخش دیگری از صحبت‌های روز چهارشنبه‌ ۳۰ نوامبر (نهم آذرماه) خود با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: اشتباه اصلی حاکمان جمهوری اسلامی این است که سعی می‌کنند انگشت اتهام را به سوی ایالات متحده یا کشورهای اروپایی‌ها نشانه بروند و به‌نوعی آمریکا یا کشورهای اروپایی را عامل شعله‌ور شدن آتش اعتراض‌ها در ایران معرفی کنند.

به‌گفته وزیر خارجه آمریکا، چنین رفتاری، نشان از درک عمیقا اشتباه رژیم جمهوری اسلامی ایران از شرایط دارد و با این کار، مردم ایران را گمراه می‌کنند.

بلینکن گفت، دولت آمریکا تلاش کرد امکان دسترسی آزادانه ایرانی‌ها به فناوری‌های ارتباطی و تماس با خارج از کشور فراهم شود و این امکان باقی بماند.

به گفته وزیر خارجه آمریکا، توجه و تمرکز جامعه جهانی به رخدادها و آنچه در خیابان‌های ایران اتفاق می‌افتد رویکرد درستی است.

وزیر خارجه آمریکا، به کریستین امان‌پور گفت: ایالات متحده مجموعه اقدام‌های دیگری، از جمله همکاری با کشورهای دیگر، در چارچوب سازمان‌های بین‌المللی را در دستور کار دارد تا دامنه سرکوب‌ معترضان در ایران ارزیابی و مستند شود.

به‌گفته وزیر خارجه آمریکا، در حال حاضر تمرکز اصلی باید روی مردم ایران، خواست‌ها، نیازها و انتظارات مردم در ایران باشد.

شبکه خبری ان‌بی‌سی نیز روز چهارشنبه به‌نقل از وزیر خارجه آمریکا نوشت: مهم‌ترین کاری که دولت آمریکا در واکنش به اعتراض‌های سراسری در ایران باید انجام دهد این است که آشکارا از حق مردم ایران برای تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز دفاع کند. دیدگاه معترض‌ها را بازتاب دهد و تلاش کند تا عوامل سرکوب‌ها در ایران شناسایی و تحریم شوند.

از: ایندیپندنت


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.