سلمان رشدی در جلسات معرفی رمان جدیدش شرکت نمی‌کند

دوشنبه, 17ام بهمن, 1401
اندازه قلم متن

سلمان رشدی در جلسه معرفی یکی از کتاب‌هایش؛ عکس آرشیوی

رادیو فردا

شش ماه پس از حمله با چاقو به سلمان رشدی، این نویسنده بریتانیایی-آمریکایی هندی‌تبار رمان جدید خود با نام «شهر پیروزی» را منتشر می‌کند، اما نماینده رشدی گفت که او هیچ کاری برای معرفی کتاب جدیدش انجام نمی‌دهد.

این رمان که «داستان حماسی یک زن» در قرن چهاردهم میلادی است، قرار است روز سه‌شنبه ۱۸ بهمن در آمریکا و روز پنجشنبه ۲۰ بهمن در بریتانیا منتشر شود.

سلمان رشدی ۷۵ ساله قرار بود روز ۲۱ مرداد در مورد «آزادی در هنر» در یک مؤسسه آموزشی در چاتاکوآ در غرب ایالت نیویورک سخنرانی کند که هدف یک حمله با چاقو قرار گرفت و از ناحیه گردن و شکم آسیب دید.

روزنامه گاردین روز یک‌شنبه اول آبان با استناد به گفته‌های وکیل آقای رشدی گزارش داد که نویسنده رمان معروف «آیه‌های شیطانی»، در پی این حمله، بینایی یک چشم خود را از دست داده و یک دست او نیز از کار افتاده است.

رشدی رمان «شهر پیروزی» را پیش از این حمله به پایان برده بود.

با وجود شرکت‌نکردن این نویسنده در جلسات معرفی کتاب جدیدش، چندین مراسم به مناسبت انتشار این رمان برنامه‌ریزی شده است، ازجمله یک جلسه اینترنتی که با حضور نویسندگانی چون مارگارت اتوود و نیل گیمن برگزار می‌شود.

قرار است ترجمه‌های مختلف این رمان نیز به‌زودی در دیگر کشورها منتشر شود، ازجمله انتشار ترجمه فرانسوی آن در فرانسه که برای شهریورماه برنامه‌ریزی شده است.

دو ماه پیش بخشی از این رمان در مجله معتبر نیویورکر منتشر شده بود.

انتشار رمان جدید سلمان رشدی در حالی است که هنوز حمله به او با واکنش‌هایی همراه است.

«بنیاد ۱۵ خرداد»، از نهادهای وابسته به رهبر جمهوری اسلامی که پس از صدور فتوای قتل سلمان رشدی توسط روح‌الله خمینی جایزه نقدی برای قتل او تعیین کرده بود، ۲۵ شهریور امسال، یک ماه بعد از حمله با چاقو به رشدی، این جایزه را افزایش داد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.