تجمع معلمان سروآباد و مریوان در اعتراض به فشار آموزش و پرورش بر فعالان صنفی استان کردستان

پنجشنبه, 25ام اسفند, 1401
اندازه قلم متن

اینترنشنال

معلمان سروآباد و مریوان در اعتراض به فشار آموزش و پرورش به فعالان صنفی استان کردستان، روز پنج‌شنبه ۲۵ اسفند مقابل اداره‌‌کل آموزش و پرورش مریوان تجمع کردند.

تجمع‌کنندگان اعلام کردند به دلیل پاسخگو نشدن مدیران آموزش و پرورش در برابر اعتراضات معلمان و مطالبه‌گری انجمن صنفی معلمان سروآباد و مریوان، این گردهمایی اعتراضی را شکل داده‌اند.

به گفته شوراهای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، بنا بر برگزاری این تجمع در داخل ساختمان آموزش ‌‌و پرورش مریوان بود اما معلمان با در بسته‌ و قفل شده این اداره مواجه شدند و این تجمع بیرون ساختمان شکل گرفت.

این تجمع در شرایطی برگزار شد که فشار و تهدید معلمان و فعالان صنفی ادامه دارد. از جمله حکم پنج سال زندان شعبان محمدی، عضو هیات مدیره انجمن صنفی معلمان مریوان به تازگی تایید شد.

دادگاه بدوی در آذر ماه امسال و به شکل غیابی، محمدی را به اتهام «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی» و «توهین به مقامات و ماموران» و «عضویت در جمعیت‌های معارض کشور» محکوم کرده بود که در واخواهی همان حکم عینا تکرار شد.

از سوی دیگر محمود بهشتی لنگرودی، زندانی سیاسی سابق و فعال صنفی معلمان هم با اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «توهین به رهبر جمهوری اسلامی» به دادگستری شهرستان لنگرود احضار شد.

در روزهای گذشته نیز گزارش‌هایی به ایران‌اینترنشنال رسید که نشان می‌داد شماری از معلمان و فعالان صنفی فرهنگیان که تجمعات و اعتراضاتی را به منظور ابراز نگرانی از سلامت دانش‌آموزان ترتیب داده بودند، از سوی نهادهای امنیتی تهدید و به مراجع قضایی احضار شدند.

در جریان تجمعات سراسری روز ۱۶ اسفند که برای اعتراض به مسموم کردن‌های سریالی دختران دانش‌آموز برگزار شده بود، نیروهای امنیتی و عمال حکومت با‌ خشونت به جمع معلمان و والدین دانش‌آموزان در شهرهای مختلف حمله کرده و علاوه بر ضرب و شتم تجمع‌کنندگان و شلیک گاز اشک‌آور، تعدادی از آن‌ها را نیز بازداشت کردند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.