آلمان: دیدار دیپلمات‌های اروپایی با باقری کنی برای اعلام صریح موضع اروپا درباره تشدید تنش‌ها بود

پنجشنبه, 3ام فروردین, 1402
اندازه قلم متن

علی باقری کنی، معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی/ عکس آرشیوی است

علی باقری کنی، معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی

در پی انتشار ادعایی مبنی بر دیدار معاون وزیر خارجه ایران با مقام‌های سه کشور اروپایی در نروژ و گفت‌و‌گو بر سر برجام، وزارت خارجه آلمان اصل این دیدار را تأیید کرد اما گفت که این نشست برای مذاکره نبود، بلکه برای اعلام موضع اروپا به جمهوری اسلامی درباره تشدید تنش‌ها بود.

ساعاتی پیشتر پایگاه خبری «امواج مدیا» در گزارشی اختصاصی نوشته بود که علی باقری کنی، معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی، هفته گذشته در نروژ تبادل نظری درباره برجام با دیپلمات‌های سه کشور بریتانیا، فرانسه و آلمان داشته و معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این دیدار شرکت داشته است.

در واکنش به این گزارش، حساب توئیتری وزارت خارجه آلمان نوشت: «دیپلمات‌های این سه کشور نشستی با طرف ایرانی برگزار کردند تا مواضع خود را در قبال تشدید تنش در زمینه‌های متعدد به صراحت بیان کنند. ولی هنوز هیچ مذاکره ای وجود ندارد، حتی در مورد برجام».

 

در همین حال، علی باقری کنی نیز در توئیتی بدون اشاره به مباحث مطرح شده در این نشست گفته است که «با مدیران سیاسی سه کشور اروپایی در اسلو نشستی داشتم. طیفی از موضوعات مورد علاقه و نگرانی متقابل را مورد بحث قرار دادیم».

او افزوده است: «هیچ فرصتی را برای روشن کردن دیدگاه‌های‌مان و هشدار نسبت به برخی سوءمحاسبه‌ها از دست نمی‌دهیم. در پیشبرد منافع ملی خود، از جمله از طریق دیپلماسی، مصمم هستیم».

 

به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.