وحید بهشتی: تا معرفی سپاه به عنوان گروه تروریستی به اعتصاب غذا ادامه می‌دهم

چهارشنبه, 13ام اردیبهشت, 1402
اندازه قلم متن

وحید بهشتی، فعال حقوق بشر، در تحصن در مقابل وزارتخانه خارجه بریتانیا

وحید بهشتی، فعال حقوق بشر، در تحصن در مقابل وزارتخانه خارجه بریتانیا

وحید بهشتی، فعال حقوق بشر و مدیر رسانه «دُر تی‌وی» اعلام کرد تا زمانی که سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی قرار نگیرد، به اعتصاب غذا ادامه خواهد داد.

وی این خبر را در واکنش به اظهارات تازه جیمز کلورلی، وزیر خارجه بریتانیا اعلام کرده است.

آقای کلورلی در نشست پارلمان بریتانیا در پاسخ به پرسش یکی از نمایندگان در این زمینه، گفته بود «ما همیشه گزینه‌ها را در دسترس و تحت بررسی نگه می‌داریم».

 

وحید بهشتی که بیش از دو ماه است که مقابل دفتر وزارت خارجه بریتانیا دست به تحصن و اعتصاب غذا زده، این سخنان را «راضی‌کننده» ندانست.

شنبه هفته جاری نیز به پیشنهاد و درخواست این فعال حقوق بشر و برای تحت فشار قرار دادن دولت‌های اروپایی به منظور قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی، تجمع بزرگی در لندن برگزار شد.

ایرانیان مخالف جمهوری اسلامی در ماه‌های اخیر با برگزاری راهپیمایی‌های متعدد خواستار افزوده شدن سپاه پاسداران به فهرست تروریستی شده‌اند، اما مقام‌های اروپایی در این باره ملاحظاتی دارند.

به نوشته گاردین، آلیسیا کرنز، رئیس کمیته منتخب سیاست خارجی بریتانیا، اخیراً در یکی از جلسات تبادل نظر سیاست خارجی گفته که این امر «ساده نیست» و وزارت خارجه بریتانیا «نگران است که اگر سپاه پاسداران را بر اساس قانون تروریسم ۲۰۰۰ ممنوع اعلام کند، ممکن است سفیر بریتانیا در ایران اخراج شود.»

 

از: صدای آمریکا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.