ادامه برخورد با مخالفان حجاب اجباری؛ نماینده مجلس: با بگیروببند درست نمی‌شود

یکشنبه, 11ام تیر, 1402
اندازه قلم متن

در جریان اعتراضات سراسری سال ۱۴۰۱ بسیاری از دختران دانش آموز در همراهی با اعتراضات حجاب از سر برداشتند.

در جریان اعتراضات سراسری سال ۱۴۰۱ بسیاری از دختران دانش آموز در همراهی با اعتراضات حجاب از سر برداشتند

تهدیدها و برخوردهای حکومتی با زنان مخالف حجاب اجباری در ایران ادامه دارد و در جدیدترین مورد مدیر عامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قزوین اعلام کرد به زنانی که حجاب را رعایت نکنند، خدمات داده نخواهد شد.

مجید اسلامی روز شنبه دهم تیرماه با بیان اینکه «حجاب از حدود شرعی و قانونی است»، تاکید کرد که در پایانه‌های مسافربری به افرادی که این حدود را رعایت نکنند، خدمات ارائه نمی‌شود.

وی افزود که با هماهنگی‌های انجام‌شده با انجمن صنفی شرکت‌های مسافربری، این موضوع به همه شرکت‌ها ابلاغ شده است.

مجید اسلامی در ادامه از گردشگران نیز خواست که در سفر به شهر قزوین اصول اسلامی و حجاب را رعایت کنند.

همزمان با این اظهارات، یک نماینده مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با وب‌سایت «جماران» تاکید کرد که موضوع حجاب با روش‌های قهری و بگیر و ببند درست نمی‌شود.

علی رضایی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، در سخنان خود با اشاره به مشکلات اقتصادی در ایران، گفت عملکرد مجلس نشان می‌دهد که برای نمایندگان مسئله حجاب مهم‌تر از موضوع معیشت مردم است.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت اقتصادی مردم اصلا خوب نیست، از دولت خواستار چاره‌اندیشی برای کنترل تورم و کاهش قیمت کالاهای اساسی شد.

مخالفان و منتقدان جمهوری اسلامی نیز می‌گویند حکومت باید به جای برخورد با زنان و تمرکز بر موضوع حجاب اجباری، در پی حل مشکلات معیشتی و مهار تورم باشد.

علی رضایی در ادامه صحبت‌های خود، سخنان علی خامنه‌ای را تکرار کرد و نافرمانی مدنی زنان در موضوع حجاب را به گردن «دشمن» انداخت.

وی گفت: «دشمن می‌خواهد با بی‌حرمتی‌، هنجارشکنی‌، بدحجابی و بی‌حجابی به حریم خانواده آسیب وارد کند.»

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، ۱۵ فروردین‌ماه در سخنانی، با بیان اینکه «کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است»، گفته بود که «دشمن در این زمینه با برنامه وارد شده است.»

مقام‌های جمهوری اسلامی طی سال‌های اخیر همواره اعتراضات و نافرمانی‌های مدنی شهروندان را به گردن «دشمن» یا رسانه‌های خارج از کشور انداخته‌اند بدون اینکه برای این ادعای خود سند و مدرکی ارائه کنند.

در راستای برخورد با «بی‌حجابی» زنان در ایران، طی ماه‌های اخیر ده‌ها مکان گردشگری، محل کسب‌وکار و مرکز پزشکی و درمانی در شهرهای مختلف به دلیل حضور زنان بی‌حجاب پلمپ شده است.

علاوه بر این، نیروی انتظامی ایران اقدامات دیگری از جمله توقیف خودرو، ارسال پیامک اخطار و شناسایی زنان بی‌حجاب از طریق دوربین‌های نصب‌شده در سطح شهر و معرفی آنان به مراجع قضایی را نیز از ۲۶ فروردین امسال در دستور کار خود قرار داده است.

با این حال هر روز تصاویر زیادی از زنانی در ایران منتشر می‌شود که با پوشش اختیاری به خیابان‌ها و اماکن عمومی می‌روند.

مجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی ایران، حدود یک ماه پیش با بیان اینکه «در تهران بین ۱۵ تا ۲۰ درصد کشف حجاب وجود دارد»، تعداد زنانی را که از رعایت حجاب اجباری خودداری می‌کنند، بسیار گسترده‌تر از حدی دانست که حکومت توان برخورد و بازداشت آنها را داشته باشد.

از: صدای آمریکا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.