عضو تیم ملی فوتسال زنان ایران به ایندیپندنت فارسی: فراموشمان کرده‌اند

دوشنبه, 16ام مرداد, 1402
اندازه قلم متن

قهرمانی زنان فوتسالیست ایران در مسابقات کافاــ CAFA

کل هزینه یک تیم فوتسال زنان اندازه قرارداد یک بازیکن فوتسال مردان است

امیرحسین میراسماعیلی 

یکی از ستاره‌های تیم ملی فوتسال زنان ایران روز دوشنبه ۱۶ مرداد در گفت‌وگو با ایندیپندنت فارسی از بی‌توجی کامل مدیران فدراسیون فوتبال ایران به تیم فوتسال زنان گلایه کرد و گفت که به دلیل اختلاف زیاد دستمزد بازیکنان فوتسال با فوتبال، بسیاری از زنان فوتسالیست در حال کوچ به فوتبال‌اند.

این بازیکن فوتسال که سابقه قهرمانی آسیا با تیم زنان فوتسال ایران را دارد، می‌گوید: «تیم ملی عملا رها شده است و در حال حاضر هیچ برنامه‌ریزی و سازماندهی برای مسابقات آسیایی و جهانی وجود ندارد. این رفتارهای مدیران فدراسیون جز بی‌احترامی به دختران فوتسالی معنایی ندارد و به همین دلیل شماری از اعضای تیم ملی فوتسال اکنون در حال کوچ کردن به فوتبال زنان و بستن قرارداد با تیم‌های باشگاهی‌اند. مثلا کل هزینه یک تیم باشگاه فوتسال زنان به اندازه قرارداد یک بازیکن فوتسال مردان است و این واقعا تبعیضی جنسیتی و مسخره است. بله، متاسفانه در همه‌جای دنیا قراردادهای ورزشکاران مرد بسیار بیشتر از زنان ورزشکار است، اما بعید می‌دانم در هیچ کشوری تفاوت درآمدها مانند ایران اینقدر چشمگیر و زیاد باشد.»

در حالی که مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران، ریاست کمیته فوتسال آسیا را نیز برعهده دارد، اما به گفته عضو تیم ملی فوتسال زنان، او به کادر فنی و بازیکنان تیم ملی پیغام داده که به دلیل مشکلات مالی، مجبور است در این فدراسیون به تیم‌های مردان اولویت‌ دهد.

ستاره تیم ملی فوتسال زنان ادامه داد: «اگر واقعا مشکل مالی وجود دارد، پس بودجه تمامی تیم‌های زنان و مردان را به یک اندازه کاهش دهید. چرا همیشه زنان باید قربانی شوند؟ از بهمن‌ سال گذشته هیچ اردویی نداشتیم، وضعیت کادر فنی مشخص نیست و این در حالی است که مسابقات داخل سالن آسیا از پنجم تا ۱۶ اسفندماه برگزار می‌شود و از همین حالا باید خود را برای حضور در این مسابقات و رقابت‌های کافا آماده کنیم. قدمت فوتسال ما از فوتبال زنان بیشتر است و ما بازیکنانی را داریم که ۲۰ سال است در لیگ و تیم ملی بازی می‌کنند، اما نتیجه زحماتشان را به این شکل می‌دهند…»

با وجود اینکه تیم ملی فوتسال زنان ایران دو دوره قهرمان آسیا شده است، در حال حاضر با بی‌مهری کامل مدیران فدراسیون فوتبال مواجه است و هرسال به‌جای بهبود وضعیت، شاهد افزایش مشکلات و بحرانی‌تر شدن وضعیت فوتسال زنان‌اند. البته وقفه به‌وجود آمده در برگزاری بازی‌های آسیا فوتسال زنان که مهدی تاج مسئولیت مستقیم آن را برعهده دارد، نیز موجب افزایش زمان دوری زنان ایرانی از مسابقات بین‌المللی فوتسال شده است.

بهمن سال گذشته، در بحبوحه خیزش سراسری ایرانیان علیه جمهوری اسلامی، تیم فوتسال زنان ایران در فینال رقابت‌های بین‌المللی کافا با نتیجه ۵-۴ مقابل ازبکستان پیروز شد و به مقام قهرمانی رسید. زنان فوتسالیست ایرانی در این مسابقه در همراهی با اعتراض‌های سراسری مردم ایران، از همخوانی سرود جمهوری اسلامی امتناع کردند؛ اتفاقی که شاید دلیل عصبانیت فعلی مدیران فدراسیون فوتبال و ورزش ایران به این تیم باشد.

پیش از این، فرشته کریمی، بهترین بازیکن و گلزن فوتسال آسیا، از هزینه‌ نکردن باشگاه‌های مطرح فوتبال مردان در فوتبال و فوتسال زنان گلایه کرده و گفته بود: «خودشان می‌گویند ما نسل طلایی فوتسال‌ایم، پس اگر به ارقام پایین رضایت بدهیم، دیگر بودجه‌ای برای بازیکنان جوان نمی‌ماند و این عملا به معنای پسرفت فوتسال زنان ایران است. دوست دارم در ایران بازی کنم اما با ارقامی که بعضی از تیم‌ها پیشنهاد می‌دهند، واقعا راهی جز رفتن از فوتسال ایران نیست. من پرسپولیسی‌ام و از آقای درویش گله دارم. می‌گویند بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان سقف بودجه باشگاه پرسپولیس برای فصل جدید است. واقعا ۱۰ میلیارد تومان برای فوتسال زنان ندارید؟ فقط با ۱۰ میلیارد می‌توان امید داشت که تیم در سوپرلیگ فوتسال زنان قهرمان شود و یک جام به ویترین باشگاه پرسپولیس اضافه کند.»

از: ایندیپندنت


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.