بازداشت یک خواننده رپ دیگر در اهواز

چهارشنبه, 10ام آبان, 1402
اندازه قلم متن

ایران وایر

بنا بر گزارش منابع حقوق بشری ایران، «صادق قاسمی زیلایی»، خواننده رپ، در اهواز توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شده است.

منابع حقوق بشری ایران اعلام کرده‌اند که این هنرمند اهل ایذه در روزهای اخیر و در منزل یکی از بستگانش در اهواز با «یورش گسترده» ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شده است.

به گزارش وبسایت حقوق بشری هرانا، صادق قاسمی زیلایی پس از بازداشت به بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز منتقل شده است. این خواننده رپ در مدت بازداشت تنها توانسته یک بار با خانواده‌اش تماسی کوتاه تلفنی برقرار کند. تا لحظه تنظیم این خبر از اتهامات این خواننده رپ اطلاعاتی در دست نیست.

در پی اعتراضات سراسری در ایران که به دنبال کشته‌شدن مهسا(ژینا) امینی در بازداشت گشت ارشاد در سال ۱۴۰۱ به وقوع پیوست شماری از خواننده‌های حامی معترضان همچون مهدی یراحی، توماج صالحی و سامان یاسین (صیدی) تاکنون بازداشت و زندانی شده‌اند.

بنا بر گزارش‌ها، توماج صالحی و سامان یاسین که در بیش از یک سال گذشته در زندان بسر برده‌اند در طول بازداشت تحت شکنجه قرار گرفته و به رغم آسیب‌های متعدد جسمی و روحی از دسترسی به خدمات درمانی محروم هستند.

جاوید رحمان، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران، در گزارش اخیر خود تاکید کرده است که وضعیت نقض حقوق بشر در ایران تا زمانی که آزادی‌های اساسی توسط قانون تضمین نشوند، تغییر نخواهد کرد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.