۲۷ صفحه اینستاگرامی متعلق به آرایشگران زن در بوشهر مسدود شد

شنبه, 9ام دی, 1402
اندازه قلم متن

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت که ۲۷ صفحه اینستاگرامی متعلق به آرایشگران زن در این استان به‌دلیل «ترویج بی‌حجابی و ابتذال» مسدود شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر حیدر سوسنی روز شنبه نهم دی گفت که این آرایشگران پس از ارائه خدمات به مشتریان از آن‌ها تصویربرداری و این عکس‌ها را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کردند.

به گفته سوسنی این اقدامات موجب «ترویج بی حجابی و ابتذال» هم‌چنین «مشکلات آبرویی» برای برخی شهروندان شده است.

فرمانده انتظامی بوشهر در ادامه افزود که در این باره با هماهنگی مقام قضائی، اقداماتی چون «حذف محتوای مجرمانه و مسدودسازی صفحه، همراه با اخذ تعهد از ادمین در کمترین زمان ممکن» صورت گرفته است.

در یک سال گذشته و پس از آغاز اعتراضات در ایران، گزارش‌های متعددی از افزایش فشارها بر واحدهای صنفی و پلمب آن‌ها هم‌چنین فعالیت اصناف در شبکه‌های اجتماعی به‌دلیل حجاب اجباری منتشر شده است. در مواردی حتی صاحبان این کسب‌وکارها احضار، بازداشت و با احکام سنگین روبرو شدند.

سامع خورشاد، رئیس پلیس فتا در مازندران اوایل اردیبهشت امسال از اجرای «طرح برخورد با رفتارهای هنجارشکنانه در فضای مجازی» و شناسایی ۵۴۱ مورد از مصادیق آن خبر داده بود.

خورشاد نمونه «مصادیق اشاعه و ترویج فحشا» را که در این طرح «شناسایی» شده بود «ترغیب به بی‌حجابی، تن‌نمایی، مدلینگ مبتذل، لایوهای مستهجن غیراخلاقی و پیکرتراشی» عنوان کرده بود.

بازداشت ۸۴ نفر در ارتباط با تبلیغات اینستاگرامیِ «جراحی زیبایی» در ایران

حسین امیرلی،‌ جانشین رئیس پلیس فتا نیروی انتظامی ایران، نیز ماه آبان از برخورد پلیس با حساب‌های اینستاگرامی خبر داده بود که با عنوان «پیکرتراشی و جراحی زیبایی»، اقدام به انتشار «تصاویر خصوصی» شهروندان می‌کردند.

آقای امیرلی گفته بود که ۸۴ نفر طی چند «عملیات» در این رابطه بازداشت شدند و «طبق بررسی‌ها فقط ۱۲۵ صفحه اینستاگرامی بیش از ۱۱ میلیون نفر دنبال‌کننده داشتند.»

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.