شرکت‌های ایرانی در بحران؛ «ورشکستگی صوری» روش جدید فرار از بحران اقتصادی

سه شنبه, 10ام بهمن, 1402
اندازه قلم متن

اسناد ثبت شرکت‌ها

اسناد ثبت شرکت‌ها

رئیس کل دادگستری استان تهران از رواج «ورشکستگی تقلبی» در بین شرکت‌ها خبر داده و گفته که شرکت‌های متخلف برای فرار از پرداخت بدهی‌های بانکی و مالیاتی و همچنین بدهی به تامین اجتماعی اعلان «ورشکستگی تقلبی یا صوری» داشتند.

علی القاصی‌مهر تعداد شرکت‌های کشف شده در این زمینه را ۱۶ شرکت اعلام کرده و گفته است که این تعداد فقط در استان تهران بوده‌اند.

شرکت‌ها در ایران طی سال‌های اخیر با مشکلات و معضلات بسیار زیادی روبه‌رو شده‌اند.

در کنار سیاست‌گذاری‌های ناهمگن با توسعه و همچنین محدودیت‌های ناگهانی مانند فیلترینگ، رویکردهای جدیدی مثل سهمیه بندی انرژی که در سال‌های اخیر رواج پیدا کرده حتی کارخانه‌های بزرگ را نیز تهدید می‌کند.

محسن نادری رئیس هیئت مدیره صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته تابستان امسال در گفتگو با خبرگزاری «ایسنا» از خروج شرکت‌های بزرگ تجهیزات پزشکی از کشور خبر داده بود.

او در تشریح فعالیت این شرکت‌ها در بیرون از مرزها تاکید کرده بود که این شرکت‌ها طراحی و تولید قطعات اصلی را در ایران انجام می‌دهند و در ترکیه و برخی کشورهای اروپایی مونتاژ می‌کنند.

مدیرعامل شرکت داروگر نیز از مشکلات تولید در ایران نوشته و در نامه‌ای به خبرگزاری «ایلنا» اعلام کرده بود که تحمیل مالیات‌های ناعادلانه و ممانعت از خرید مواد اولیه و فروش کالا دلیل تعطیلی کارخانه داروگر تهران بود.

بیژن اسماعیلی در این نامه از «برخوردهای سلیقه‌ای» و «سیاست‌های غلط اقتصادی در ایران» گلایه کرده و از محدودیت‌های ایجاد شده برای خرید مواد اولیه و فروش کالا گلایه کرده بود.

تمامی اینها در حالی است که پیش بینی‌می‌شود میزان زیان تحمیل شده ناشی از قطع برق در تابستان و قطع گاز در زمستان برای صنایع بزرگ، از ۱۰ میلیارد دلار هم عبور کند.

از: صدای آمریکا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.