آمریکا در سالگرد انقلاب ۵۷: از مبارزه مردم ایران برای آینده‌ای دمکراتیک حمایت می‌کنیم

یکشنبه, 22ام بهمن, 1402
اندازه قلم متن

اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در ایران. آرشیو

اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در ایران

آبرام پیلی، قائم مقام نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران، با انتشار پیامی تصویری به مناسبت سالگرد انقلاب ۵۷، خطاب به مردم ایران گفت آمریکا به حمایت از آنها در مبارزه‌شان برای آینده‌ای آزاد و دمکراتیک ادامه خواهد داد.

آقای پیلی در ابتدای پیام خود گفت ۴۵ سال پیش در چنین روزی، انقلاب در ایران منجر به استقرار «رژیمی» شد که مبتنی بر ترس، خشونت، و سرکوب است. 

به گفته او، نقض آشکار حقوق بشر علیه مخالفان، روزنامه‌نگاران، هنرمندان، و اقلیت‌ها، روزانه در جریان است و تنها ضعف رژیم را برجسته می‌کند.

این دیپلمات آمریکایی در ادامه پیام خود افزود جمهوری اسلامی به جای تامین نیازهای مردم ایران به صرف پول آنها برای گسترش برنامه هسته‌ای عاری از اهداف صلح‌آمیز خود، دامن‌زدن به بی‌ثباتی در منطقه، اشاعه سلاح‌های خطرناک به کشورهایی همچون روسیه، و مختل کردن تجارت بین‌لمللی می‌پردازد.

به گفته آبرام پیلی، جمهوری اسلامی به جای ترویج صلح برای ایران و منطقه، آغوش خود را به روی خشونت و فساد در داخل و خارج کشور گشوده است.

او با اشاره به انزوای بی‌سابقه جمهوری اسلامی در صحنه بین‌المللی گفت مردم ایران در برابر نظامی شجاعت و مقاومت از خود نشان داده‌اند که دست به سانسور، بازداشت، شکنجه، و اعدام می‌زند.

قائم مقام نماینده ویژه آمریکا در امور ایران دلیل مهاجرت جوانان ایرانی به خارج کشور و تشکیل خانواده و آغاز کسب و کار در خارج از ایران را ناامیدی آنها نسبت به آینده ایران تحت حاکمیت جمهوری اسلامی دانست.

آقای پیلی با تاکید بر تداوم حمایت ایالات متحده از مبارزه مردم ایران برای آینده‌ای آزاد و دموکراتیک گفت آمریکا همچنان به افشاگری موارد نقض حقوق بشر از سوی جمهوری اسلامی و مقابله با این ناقضان همانند حذف جمهوری اسلامی از کمیسیون وضعیت زنان سازمان ملل ادامه خواهد داد.

تداوم ارائه ابزارهایی برای دسترسی مردم ایران به اینترنت بدون سانسور برای دفاع آنها از آینده‌شان از دیگر مواردی است که به گفته آبرام پیلی، آمریکا همچنان به آن ادامه خواهد داد.

نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران در پایان پیام تصویری خود تصریح کرد آمریکا به همکاری با شرکای خود به منظور مقابله با حمایت جمهوری اسلامی از «تروریسم» در سراسر خاورمیانه که با صرف پول ایرانیان انجام می‌شود، ادامه خواهد داد.

از: صدای آمریکا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.