رانندگان و کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از شرایط معیشتی خود ناراضی هستند

شنبه, 12ام خرداد, 1403
اندازه قلم متن

اعتصاب رانندگان اتوبوس‌رانی، تهران. آرشیو

اعتصاب رانندگان اتوبوس‌رانی، تهران

گزارش های منتشر شده در کانال تلگرامی سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در روزهای اخیر حاکی از گسترش نارضایتی رانندگان و کارگران این شرکت از به روز نشدن طرح طبقه بندی مشاغل، افزایش نیافتن دستمزد، اعمال محدودیت در پرداخت اضافه کاری و برخوردار نبودن از تسهیلات مسکن است.

طرح طبقه بندی مشاغل از سال ۸۶ بازنگری نشده است و رانندگان و کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه خواستار بازنگری در این طرح هستند و تاکید می کنند که در صورت اجرای این طرح، دستمزد رانندگان و کارگران افزایش قابل ملاحظه ای خواهد داشت.

رانندگان و کارگران این شرکت از حدود ۴ سال پیش خواستار بازنگری در طرح طبقه بندی مشاغل بوده اند و در این ارتباط هم طی این مدت ۳ تجمع در مقابل شهرداری و شورای شهر تهران برگزار کردند و نامه های بسیاری هم به شهرداری، شورای شهر، فرمانداری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه نوشته اند.

همزمان نمایندگان رانندگان و کارگران با مسئولین شهرداریر شورای شهر و شرکت واحد مذاکراتی انجام دادند که مصوب شد که ۲۰ درصد به صورت علی الحساب تا زمان اجرای این طرح به رانندگان پرداخت شود ولی گزارش ها حاکی از آن هستند که مدیریت شرکت و نیز شهرداری حاضر به اجرای این مصوبه نشده اند.

سندیکای کارگران شرکت اتوبوسرانی تهران: دستمزد فروردین به خاطر ناکارآمدی مدیریت و بی‌کفایتی شهرداری تهران پرداخت نشده است

بر اساس گزارش ها، مطالبه دوم رانندگان و کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، برخورداری از تسهیلات مسکن است، به ویژه که تعداد زیادی از آنان تاکنون نتوانسته اند از این تسهیلات استفاده کنند.

مهمترین موضوعی که در روزهای اخیر نارضایتی گسترده رانندگان و کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه را به همراه داشته، تعیین سقف برای پرداخت اضافه کاری به آنها از سوی شهرداری تهران است.

بر اساس گزارش های رسیده به صدای آمریکا، با توجه به افزایش دستمزد رانندگان و کارگران بر اساس مصوبه شورای عالی کار، شهرداری تهران و مدیریت شرکت واحد برای پرداخت دستمزدها و اضافه کاری سقف تعیین کرده که به همین دلیل، رانندگانی که در فروردین ماه تمام تعطیلات نوروز، تعطیلات هفتگی و مراسم مختلف، به دستور مسئولان خود کار کرده بودند، به دستور شهرداری نتوانسته اند اضافه کاری کامل خود را دریافت کنند.

شهرداری و مدیریت شرکت واحد می گویند که میزان این اضافه کاری باعث شده است که دستمزد دریافتی رانندگان و کارگران بیش از سقف تعیین شده توسط آنها است.

این گزارش ها حاکی از نارضایتی و اعتراض رانندگان و کارگران این شرکت شده است.

رانندگان و کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در کنار مطالبه خود برای به روز شدن طرح طبقه بندی مشاغل، افزایش دستمزد، لغو محدودیت در پرداخت اضافه کاری و برخوردار شدن از تسهیلات مسکن، خواستار حذف شرکت های پیمانکاری هستند که در زمان شهرداری علیرضا زاکانی وارد شرکت واحد شده اند و رانندگانی که جدیدا استخدام شده اند، به صورت قراردادی زیر نظر آنان کار می کنند.

یکی از رانندگانی که تحت نظارت یکی از این شرکت ها کار می کند به صدای آمریکا گفت که رانندگان با وجود این پیمانکاران امنیت شغلی ندارند و در نتیجه، خواستار برچیده شدن این شرکت ها و داشتن قرارداد مستقیم کار همانند رانندگان قدیمی با شرکت واحد هستند.

او اشارخ کرد که رانندگان قراردادی تاکنون بارها به خاطر حق و حقوق خود اعتراض و اعتصاب کرده و خواستار تحقق مطالبات خود شده اند.

یکی از مطالبات کارگران مناطق مختلف در ایران در سالیت اخیر، حذف شرکت های پیمانکاری بوده که از جمله به دلیل پرداخت نکردن به موقع دستمزدها باعث نارضایتی گسترده کارگران شده است.

از: صدای آمریکا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.