جمهوری اسلامی؛ میراث‌خوار فرهنگ سیاسی ایران

سه شنبه, 5ام تیر, 1403
اندازه قلم متن

mansourfarhang

بحث و مناظره رایج در باره رأی دادن در انتخابات ریاست جمهوری و یا تحریم آن از گفتگوی انتزاعی فراتر نمیرود و غالباً مواضع ملموس و مشخّص کاندیداها معیار قضاوت قرار نمی‌گیرد. بدیلی که برای این گفتمان انتزاعی می‌توان ارائه داد سئوالات ذیل از کاندیداهایی ست که مورد تاٌیید نظام قرار گرفته‌اند:

۱- آیا اعدام بیش از چهار هزار زندانی سیاسی و عقیدتی در سال ۱۳۶۷ را تاٌیید می‌کنید؟ اگر این خشونت را جنایت می‌دانید، چه فرد یا گروهی را مسئول می‌دانید.

۲- آیا قتل‌های زنجیره‌ای (ترور شخصیّت‌های سیاسی، اجتماعی و هنری در داخل و خارج کشور) در دهه هفتاد خورشیدی را خدمت به جامعه ایران میدانید؟ اگر معترض به این ظلم هستید، چه کس یا کسانی را مسئول میدانید؟

۳- بعد از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری درسال ۱۳۸۸ تظاهراتی در اعتراض به تقلّب انتخاباتی در چند شهر ایران برگدار شد. در این تظاهرات بیش از صد نفر کشته، صدها تن زخمی و هزاران نفر زندانی و شکنجه شدند. آیا شما خشونت علیه قربانیان این فاجعه را تائید می‌کنید؟ اگر مخالفید چه فرد یا افرادی را مسئول می‌دانید؟

۴- آیا از نظر شما حمله لباس‌شخصی‌ها به خوابگاه دانشگاه تهران در ۱۸ تیر ۱۳۷۸ قابل توجیه است؟ اگر چنین است، چه فرد یا افرادی را مسئول میدانید.

۵- بعد از قتل زنده یاد مهسا و آغاز جنبش زن، زندگی، آزادی دستگاه سرکوب ولایت فقیه بیش از ۷۰۰ نفر از معترضان را به گلوله بست، ۲۵۰۰ نفراز آنان را زخمی و کور و بیش ار ۲۰۰۰۰ تن را به زندان انداخت. آیا شما این خشونت رژیم را تایید می‌کنید؟ اگر چنین نیست، چه فرد یا افرادی را مسئول می‌دانید.

راٌی دادن به کاندیدهائی که این جنایات را محکوم نمی‌کنند یا از پاسخ روشن به پرسش‌های فوق طفره می‌روند تآٌئیدکنندگان تسلّط بربریّت بر میهن شب‌گرفته ما هستند و راٌی دادن به آنان یعنی خوش آمدگوئی به فاشیسم ولایی.

ایران امروز


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.