اعتصاب غذای ده‌ها زندانی سیاسی زن در اوین در دومین سالگرد «زن، زندگی، آزادی»

یکشنبه, 25ام شهریور, 1403
اندازه قلم متن

پیش از این نیز در آستانه دومین سالگرد آغاز اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» شماری از زندانیان سیاسی زن این بند تجمع کردند و شعار سر دادند

رادیو فردا

۳۴ زندانی سیاسی بند زنان زندان اوین در «گرامیداشت» دومین سالگرد جان باختن مهسا (ژینا) امینی در بازداشت گشت ارشاد دست به اعتصاب غذا زدند.

صفحهٔ اینستاگرامی منسوب به نرگس محمدی، برنده جایزه نوبل صلح و زندانی سیاسی، یک‌شنبه ۲۵ شهریور با انتشار این خبر نوشت: «زنان زندانی سیاسی-عقیدتی در اوین یک بار دیگر برای هم‌صدایی با مردم معترض ایران علیه سیاست‌های سرکوبگرانه حکومت، اقدام به اعتصاب غذا کرده‌اند.»‌

پیش از این نیز در آستانه دومین سالگرد آغاز اعتراضات «زن، زندگی، آزادی»، شماری از زندانیان سیاسی زن این بند تجمع کرده و شعار سر دادند.

 

این تجمع شامگاه شنبه ۲۴ شهریور در بند زنان زندان اوین برگزار شد و زندانیان اقدام به سر دادن شعارهای اعتراضی و همچنین خواندن سرود کردند.

وبسایت بیدارزنی و همچنین حساب‌های نرگس محمدی در شبکه‌های اجتماعی یک فایل صوتی منتشر کرده‌اند که در آن صدای زندانیان در حال شعار دادن و سرود خواندن شنیده می‌شود.

بنا بر گزارش‌ها، این زنان زندانی که بیش از شش ماه است در همراهی با دیگر زندانیان سیاسی زندان‌های دیگر ایران کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» را پی گرفته‌اند، در تجمع شامگاه شنبه همچنین شعار «بند زنان اوین هم‌صدا و هم‌پیمان، تا لغو حکم اعدام ایستاده‌ایم تا پایان» سر دادند.

از جنبش «زن زندگی آزادی» به‌عنوان گسترده‌ترین و عمیق‌ترین اعتراضات مردم ایران علیه حکومت جمهوری اسلامی یاد می‌شود؛ اعتراضاتی که ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ با جان باختن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد جرقه خورد و به‌رغم سرکوب شدید از طرف حکومت تا چندین ماه در سراسر کشور ادامه یافت.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.