«حلقه احمدی‌نژاد» به همراه بدهی برخی افراد حلقه

شنبه, 23ام خرداد, 1394
اندازه قلم متن

ahmadi-nejad

«حلقه احمدی‌نژاد» دارای بدهی ۷۰ هزار میلیارد تومانی می باشد.

حمیدرضا بقایی

معاون اجرایی رئیس دولت دهم، میزان بدهی۳۱۰۰ میلیارد تومان.

بقایی در سال ۹۰ با حکم دادگاه به انفصال از خدمات دولتی محکوم شد. این حکم در دیوان عالی کشور نقض و به دادگاه تجدید نظر برگشت داده شد.

او یکی از متهمان اصلی پرونده فساد اقتصادی در سازمان مناطق آزاد ایران است. اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور ایران سال گذشته از کشف اسناد فراوانی از فساد در این سازمان خبر داد.

تعدادی از مدیران این سازمان در سال ۹۱ بازداشت و محاکمه شدند. آن زمان رسانه‎ها از احضار بقایی به دادگاه خبر دادند اما او این خبرها را تکذیب کرد.

اسفندیار رحیم‌مشایی

مشاور احمدی‌نژاد، میزان بدهی ۸۹۰۰ میلیارد تومان. در رسیدگی به پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی بارها نام او در دادگاه و رسانه‎ها منتشر شد. دولت احضار و بازجویی او در رابطه با این پرونده را تکذیب کرد.

محمد‎شریف ملک‎زاده

رئیس پیشین سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، مشاور هاشمی شاهرودی میزان بدهی ۶۰۰۰ میلیارد تومان. ملک‎زاده در سال ۹۱ بازداشت شد اما با حکم رهبر جمهوری اسلامی مورد عفو قرار گرفت. او سپس به عنوان مشاور هاشمی شاهرودی در هیات حل اختلاف قوا منصوب شد.

محمدرضا رحیمی

معاون اول رئیس دولت دهم، میزان بدهی ۱۴۰۰ میلیارد تومان.

رحیمی متهم اصلی پرونده بیمه ایران است. او یک بار در جریان رسیدگی به این پرونده بازداشت شده است. دادگاه رسیدگی کننده به پرونده بیمه ایران از ختم دادرسی این پرونده خبر داده است.

سعید مرتضوی

مدیرعامل سابق صندوق تامین اجتماعی، میزان بدهی ۱۴۰۰ میلیارد تومان.

پس از افشای فیلم دیدار مرتضوی با فاضل لاریجانی در مجلس او برای مدت کوتاهی بازداشت شد.مرتضوی یکی از متهمان اصلی کهریزک در سال ۸۸ است. دستگاه قضایی ایران حکم به انفصال او از قضاوت داده است. دادستان اسبق تهران همچنین در پرونده بابک زنجانی حضور پررنگی دارد و بارها نام او مطرح شده است.

حمید پورمحمدی

معاون و قائم‎مقام رئیس‎کل بانک‎مرکزی وقت، میزان بدهی ۱۳۰۰ میلیارد تومان. پور‎محمدی در رسیدگی به پرونده اختلاس ۳ هزارمیلیارد تومانی بازداشت شد نام او در فهرست محکومان این پرونده قرار ندارد.

نعمت‌الله پوستین‌دوز

مدیر‎عامل شرکت‎ملی مس، میزان بدهی۲۵۰۰ میلیارد تومان. او در تابستان ۹۲ بازداشت و دی‎ماه با قرار وثیقه آزاد شد. نزدیکان او گفته‎اند که مدیرعامل شرکت‎ملی مس ایران با ماموریت ویژه برای دور زدن تحریم‎ها قصد داشت مبالغی را به ارمنستان منتقل کند.

به گفته نمایندگان مجلس پوستین‎دوز ۱۸۰۰ میلیارد تومان تخلف مالی ثبت شده دارد.

منبع:

http://www.radiozamaneh.com/222912


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

یک نظر

  1. ملیون گرامی، خواهشا احمدی نژاد را ول کنید. هنوز نمیدانید که اینها همه بازی خامنه‌ای است که توجه را از فساد خودش منحرف کند. مگر یادتان رفته که احمدی نژاد محبوبترین رییس جمهور خامنه ای بود بطوری که گفت: نظر ایشان به نظر من نزدیکتر است. پیش از انتخابات این را گفت و …

    یا دستکم در این خبرهای مربوط به احمدی نژاد بنویسید که آنها با پشتیبانی چه کسی در ۸ سال کشور را تا پای فاجعه بردند.

    این را بخوانید.

    http://news.gooya.com/politics/archives/2015/06/198206.php