پدر محسن روح‌الامینی خواستار احضار فرماندهان سابق پلیس به دادگاه شد

یکشنبه, 21ام تیر, 1394
اندازه قلم متن

سعید مرتضوی، دادستان پیشین تهران از درخواست پدر یکی از کشته‌شدگان بازداشتگاه کهریزک از دادگاه برای احضار سه تن از فرماندهان پیشین پلیس به دادگاه خبر داد.

به گزارش ایرنا، سعید مرتضوی روز شنبه پس از برگزاری پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات خود در جمع خبرنگاران گفت، آقای روح الامینی پدر یکی از کشته‌شدگان بازداشتگاه کهریزک، ضمن تنظیم شکایت جدیدی، از دادگاه خواستار احضار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده پیشین پلیس، احمد رضا رادان جانشین پیشین فرماندهی پلیس، و علیرضا علیپور رئیس پیشین پلیس امنیت تهران، و همچنین دکتر رامین پوراندرجانی پزشک بازداشتگاه کهریزک در جلسه بعدی دادگاه شده است.

دادگاه پیشتر در ارتباط با پرونده بازداشتگاه کهریزک، سعید مرتضوی را که در آن زمان دادستان تهران بود، برای همیشه از قضاوت محروم کرد.

بازداشتگاه کهریزک در جنوب تهران محل نگهداری تعدادی از بازداشت شدگان اعتراضات خیابانی سال ۱۳۸۸ بود که به دلیل کشته‌شدن تعدادی از بازداشت‌شدگان در آن، تعطیل شد. دستگاه قضایی جمهوری اسلامی کشته شدن محسن روح الامینی، محمد کامرانی و امیر جوادی‌فر را در بازداشتگاه کهریزک تایید کرد.

پرونده فعلی سعید مرتضوی، دادستان پیشین تهران و مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی به اتهاماتی درباره پرونده کهریزک و مسائل مالی سازمان تامین اجتماعی مربوط می‌شود.

به گفته آقای مرتضوی، ششمین جلسه دادگاه او سوم مرداد ماه برگزار خواهد شد.

او به خبرنگاران گفت که در جلسه روز شنبه، دفاعیات خود را به دادگاه ارائه کرده است. وکیل سازمان تامین اجتماعی نیز به دلیل آنکه پاسخ استعلام از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی ارائه نشده بود، توان پاسخگویی نداشت و عملا رسیدگی به این پرونده به جلسه بعدی موکول شد.
از: صدای آمریکا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

یک نظر

  1. نظام جمهوری اسلامی قویترین «آهن»ربای جهان برای جذب سادیست ترینها و شارلاتانهای تهی از روح و روان انسانی. یکی از دیگری منفورتر و پست تر؛ جمع شده در مقامها و پست هایی مثل دادستان و قاضی و فرمانده و… نهایتا «رهبر».