احضار چند زندانی از سوی معاون دادستان تهران در بند هشت اوین

دوشنبه, 25ام آبان, 1394
اندازه قلم متن

chahar zendani-300x191

حاجیلو، معاون جدید دادستان تهران با وزود به بند هشت زندان اوین چند زندانی محبوس در این بند به نامهای مجید آذرپی، مجید محمدی معین، علی شریعتی و اسماعیل عبدی را احضار کرد تا در ارتباط با خواسته هایشان با ایشان صحبت کند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حاجیلو معاون جدید دادستان تهران با ورود به بند هشت زندان اوین، سه زندانی که اعلام اعتصاب غذا کرده اند، و همچنین اسماعیل عبدی، معلم زندانی را فراخواند تا با ایشان صحبت کند

مجید آذرپی و علی شریعتی دو زندانی ای هستند که از روز ۱۴ آبان ماه و پس از نوشتن نامه ای خطاب به حسن روحانی، رئیس جمهور ایران و اعلام اینکه فعالیت ایشان در حمایت از دولت وی “به مذاق پرونده‌سازان امنیتی خوش نیامد” اعلام اعتصاب غذا کرده و به روحانی گفته بودند که “صرفاً برای برخورد و مأیوس نمودن یاران جوانتان، ما را دستگیر و پس از بازداشت در بندهای امنیتی ۲۰۹ و دو الف، با فهرست بلند بالایی از اتهامات امنیتی و سیاسی باور نکردنی و کذب و ساختن کوه از کاه، راهی دادگاه انقلاب کردند.”

مجید محمدی معین نیز در اعتراض به وضعیت پرونده خود اعلام اعتصاب غذا کرده بود.

لازم به ذکر است پیشتر نیز، مجید محمدی معین، زندانی محبوس در زندان اوین که در اعتراض به حکم صادره اخیر و وضعیت نابسامان خانوادگی ایجاد شده برای او به سبب این حکم، اعلام اعتصاب غذا کرده بود و پس از انتقال به بهداری زندان و حضور خدابخشی دادیار ناظر بر زندان، جواد مومنی مدیر داخلی زندان و نماینده وزارت اطلاعات و همچنین قول مساعد ایشان برای حل مشکلات به اعتصاب غذای خود پایان داد.

مرداد ماه سال جاری مجید محمدی معین، زندانی که از بهمن ماه سال ۸۹ محکومیت چهارساله خود در زندان اوین را سپری می کند، در پرونده جدیدی به تحمل یک سال حبس بیشتر محکوم شد.

آقای محمدی معین، در سال ۹۳ در حالی که در زندان به سر می برد به تبلیغ علیه نظام متهم و سپس به یک سال حبس تعزیری محکوم شد، حکم صادره پس از اعتراض نامبرده در شعبه ۳۶ تجدیدنظر استان تایید و در مرداد ماه سال جاری به نامبرده در زندان ابلاغ گردید، حکم صادره میزان مدتی که نامبرده در زندان خواهد بود را افزایش می دهد.

مجید محمدی معین، خبرنگار روزنامه بیان و سلام و مدیر کمیته اقتصادی انجمن ورزشی نویسان جوان به اتهام اجتماع و تبانی و اقدام علیه امنیت ملی به چهار سال حبس تعزیری محکوم شده بود و از سال ۸۹ در زندان به سر می برد. مشخص نیست محکومیت آقای معین ارتباطی با فعالیت های روزنامه نگاری او داشته باشد.

علی شریعتی نیز فعال سیاسی است که از ۲۰ تیرماه سال جاری بعد از ۵ ماه نگهداری در بازداشتگاه ۲۰۹ به بند ۸ منتقل شده، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به ۱۲ سال و ۹ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

اتهامات این زندانی سیاسی اجتماع و تبانی، تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبری، توهین به رییس جمهور و نگهداری ماهواره عنوان شده است.

علی شریعتی در بهمن ۹۳ با پرونده سازی بازجوهای وزارت اطلاعات بازداشت شده است.

لازم به ذکر می باشد، این زندانی در بند ۲۰۹ زندان اوین به بهانه تراشیدن اجباری موهای سر، در زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

علی شریعتی از سیاتیک و بیماری کلیوی رنج می برد که از دوران حبس قبلی همراه وی شده و خانواده اش نگران اند که ادامه بازداشت وی در شرایط نامناسب، سلامتی او را به خطر بیندازد.

این فعال سیاسی در ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ نیز بازداشت شده بود و در دادگاه بدوی به دو سال حبس محکوم شد که در مرحله تجدید نظر به یک سال کاهش یافت.

شریعتی همچنین در نیمه شعبان سال گذشته نیز برای مدت یک هفته بازداشت شد.

آخرین بازداشت وی مربوط به ۲۹ بهمن سال ۹۳ است و او در این مدت یکبار نیز دست به اعتصاب غذای اعتراضی زد.

مجید آذر پی نیز فعال سیاسی و روزنامه نگاری است که علی رغم برگزاری دادگاه در ۱۸ مهر سال جاری و رد شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران، هنوز حکمی برای وی صادر نشده است.

مجید آذرپی، عضو ستاد انتخاباتی مهندس میرحسین موسوی و عضو ستاد انتخاباتی حسن روحانی بوده و عضو حزب اعتماد ملی استان تهران است.

گفتنی است که آذرپی ۲۶ خرداد ۹۴ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد و از آن تاریخ در زندان اوین بسرمی برد.

علاوه بر این سه فعال زندانی که در حال اعتصاب غذا هستند، اسماعیل عبدی نیز توسط حاجیلو فراخوانده شده است.

اسماعیل عبدی، دبیر کل کانون صنفی معلمان ایران روز شنبه، ۶ تیرماه، پس از آنکه جهت ابلاغ حکم ممنوع الخروجی به شعبه ۶ دادسری اوین مراجعه کرد، بازداشت شد. وی از روز بازداشت تا کنون در وضعیت بلاتکلیف به سر می برد و وضعیت پرونده وی مشخص نشده است.

بند هشت “بدترین بند زندان اوین” و “تبعیدگاه جدید زندانیان سیاسی اوین” توصیف شده است که در آن تعداد زیادی از زندانیان سیاسی و امنیتی بر خلاف اصل تفکیک جرائم در ازدحامی فوق العاده و بدون امکانات و شرایط بد بهداشتی به همراه زندانیان غیرسیاسی نگهداری می شوند و اعتراضات مکرر زندانیان و خانواده ها نیز تا کنون راه به جایی نبرده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.