قوه قضاییه در پرونده حقوق‌ها: «فقط با آفتابه‌دزدها برخورد نمی‌کنیم»

پنجشنبه, 3ام تیر, 1395
اندازه قلم متن

در ادامه واکنش‌ها به قضیه «حقوق‌های نجومی» در ایران، غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضائیه، ضمن تمجید از عملکرد این قوه از ادامه بررسی این پرونده در سازمان بازرسی کل کشور خبر داد.

به گفته معاون و سخنگوی قوه قضاییه ایران، تنها در یک مورد مشخص شده است که فقط «در یک وزارتخانه ۵۰ نفر بیشتر از ۴۰ میلیون تومان» حقوق می‌گیرند.

سخنگوی قوه قضائیه همچنین از عملکرد این دستگاه در مبارزه با فساد اقتصادی دفاع کرده و گفت: «قوه قضائیه در سال‌های اخیر بر خلاف آن چه قبلا گفته می‌شد با آفتابه‌دزد‌ها برخورد می‌کنید، نه صاحبان زور، الان می‌بینید با بالاترین رده‌ها برخورد می‌شود. نظیر پرونده بانک صادرات، بانک ملی، فساد سه هزار میلیاردی، بیمه، بدهی نفتی و برخی دیگر.»

آقای اژه‌ای که با برنامه چهارشنبه، دوم تیر، گفت‌وگوی ویژه خبری صداوسیما مصاحبه می‌کرد، اشاره‌ای به نام این وزارتخانه نکرد.

او نظر رهبر جمهوری اسلامی در این باره را تکرار کرده و گفت که «شاید تعداد کسانی که حقوق‌های نجومی می‌گیرند زیاد نباشد»، اما «به هر تعداد هم که باشند قابل قبول نیست».

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: «مثلا ماهی ۵۷ میلیون حقوق اصلا انصاف نیست.»

ساعاتی پیش از این که محسنی اژه‌ای این سخنان را بیان کند، علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، گفته بود که اگرچه «این موضوع از استثنا‌ها است و اکثر مدیران دستگاه‌ها انسان‌های پاک‌دست هستند»، اما «همین تعداد کم نیز خیلی بد است و باید حتما با آن برخورد شود».

موضوع دریافت حقوق و مزایای چند میلیونی تا چند ده میلیونی در دستگاه‌های عمومی و دولتی، طی روزهای گذشته به یک جنجال در فضای سیاسی و رسانه‌ای ایران تبدیل شده است.

دولت حسن روحانی وعده داده که این مسئله را بررسی می‌کند و همچنین اعلام کرده است که بخشی از پول‌های پرداخت شده به دولت بازگردانده شده است.

رسانه‌ها و شخصیت‌های اصولگرای منتقد دولت در این مدت گزارش‌های متعددی از مسئله‌ای که در ایران به ماجرای «حقوق‌های نجومی» مشهور شده، منتشر کرده‌اند.

در مقابل، حامیان دولت هم این رسانه‌ها و افراد را به «سیاسی‌کاری» و تلاش برای فشار بر دولت روحانی متهم کرده‌اند.

این در حالی است که سخنگوی قوه قضائیه از رسانه‌های افشاکننده این موارد دفاع کرده است.

آقای اژه‌ای در این باره گفت که «برخی قلم‌به‌دستان گفته بودند که انتشار این فیش‌ها برخورد و مقابله با دولت است، من مخالف این هستم».

معاون اول قوه قضائیه افزود: «وقتی کسی در یک ماه فقط ۵۷ میلیون حقوق می‌گیرد یا ۳۰۰ میلیون وام با بهره چهار درصد می‌گیرد شک نکنید فسادآور است. حتی اگر فساد مستقیم هم نباشد که هست دارای فساد مختلف است.»
از: رادیو فردا
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.