فلاحت پیشه نماینده مجلس: درباره استقرار جنگنده های روسیه در همدان توضیح دهند/ آیا ما هم می توانیم از پایگاه های روسیه استفاده کنیم؟

جمعه, 29ام مرداد, 1395
اندازه قلم متن

فلاحت پیشه نماینده مجلس: آقای لاریجانی باید مقداری شفاف تر در این زمینه توضیح می دادند چراکه ما سوالات زیادی داریم.

عصر ایران: حشمت‌الله فلاحت پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره استقرار شماری از جنگنده های ارتش روسیه در پایگاه هوایی نوژه همدان گفت: انتظاری که ما داریم این است در مورد این اقدام بی سابقه‌ای که صورت گرفته است توضیح داده شود.

نماینده مردم اسلام‌آباد در خانه ملت در مصاحبه با خبرنگار عصر ایران ادامه داد: باید مشخص شود که این همکاری بر پایه همکاری متقابل است یعنی ایران هم می تواند از پایگاههای روسیه استفاده نظامی کند یا خیر؟ و آیا اقدامات صیانتی در این زمینه صورت گرفته است یا خیر؟

شماری از جنگنده های ارتش روسیه از روز یکشنبه گذشته در پایگاه هوایی نوژه همدان مستقر شده و از این پایگاه ، به سمت سوریه پرواز می کنند و اهدافی را در این کشور بمباران می کنند.

فلاحت پیشه تصریح کرد: باید توضیح داده شود که ما در آینده با روسیه که مواضع اش معمولا پر نوسان است و ایران از جمله کشورهای بوده است که محل تبانی این کشور بوده می‌خواهیم چگونه برخورد کینم. آیا قرار است این همکاری را ادامه دهیم و یا اقدامی انجام شده است که حوزه های امنیتی و دفاعی ما دچار مشکل نشود.

فلاحت پیشه با بیان اینکه تعدادی از نمایندگان به دنبال پاسخگویی مسئولان شورای عالی امنیت ملی در این زمینه هستند خاطر نشان کرد: نامه ‎ای را امضا کرده‌ایم که در جلسه غیرعلنی توضیحات لازم برای رفع ابهامات ما در این زمینه صورت بگیرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به توضیحات لاریجانی در این زمینه افزود :آقای لاریجانی باید مقداری شفاف تر در این زمینه توضیح می دادند چراکه ما سوالات زیادی داریم.

این نماینده اصول‌گرای مجلس تصریح کرد: اگر تصمیمی گرفته شده است در قالب شورای عالی امنیت ملی گرفته شده و باید مسئولان در این زمینه به ما توضیح دهند.

فلاحت پیشه گفت: اینکه ما پایگاه‌های را در اختیار روسیه نگذاشته‌ایم درست است ولی استفاده از پایگاه ما توسط روسیه صورت گرفته است و واقعیتی که وجود دارد این است که از زمان تصویب قانون از دهه ۶٠تاکنون خیلی شرایط متفاوت شده و استفاده از پایگاه فقط فیزیکی نیست.

وی ادامه داد: هواپیمایی که بر فراز کشوری پرواز می کند از امکان استفاده از هرگونه اطلاعات دفاعی ،پدافندی و غیره برخوردار می شود و این ها مواردی است که ما می خواهیم ببینم ما چه اقداماتی در این زمینه ها و برای محدود کردن فعالیت آنها انجام داده‌ایم.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.