گزارش‌های ضد و نقیض از «بازداشت» عضو تیم مذاکره اتمی ایران

چهارشنبه, 3ام شهریور, 1395
اندازه قلم متن

dorri-isfahani

یک روز پس از آن که وزارت خارجه ایران «بازداشت یکی از کارکنان ستاد اجرای برجام به اتهام جاسوسی» را «کاملا بی‌اساس» خواند، وب‌سایت نسیم آن‌لاین جزئیات بیشتری از بازداشت فردی را منتشر کرد که او را «مسئول بانکی تیم مذاکره‌کننده» اتمی معرفی کرد.

روز چهارشنبه، سوم شهریور، وب‌سایت نسیم آن‌لاین به نقل از کانال تلگرامی «بخش مراقبت‌های ویژه خبری» فرد بازداشت شده را شهروندی «دو تابعیتی» معرفی کرد که، به نوشته این کانال تلگرامی، «علاوه بر فعالیت اقتصادی دولتی و خصوصی، مسئول یکی از کمیته‌های مهم هیئت مذاکره‌کننده و نماینده یکی از نهادهای مالی در این تیم است».

یک هفته قبل، عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران، در گفت‌وگویی بدون ذکر جزئیات از بازداشت یک شهروند دوتابعیتی در تهران «به اتهام جاسوسی برای سرویس جاسوسی انگلیس» خبر داده بود.

هنوز مشخص نیست شهروند دو تابعیتی بازداشت شده که دادستان تهران از آن خبر داده همان فردی باشد که از او به عنوان یکی از اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران یاد می‌شود.

در حالی که روز دوشنبه وزارت خارجه ایران در خبری «بازداشت یکی از کارکنان ستاد اجرای برجام به اتهام جاسوسی» را «کاملا بی‌اساس» توصیف کرد، یاسر جبرائیلی، معاون پژوهشی خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران، در کانال تلگرامی خود، نام فرد بازداشت شده را افشا کرد و او را عبدالرسول دری اصفهانی، مسئول بانکی تیم مذاکره‌کننده و تبعه انگلیس، معرفی کرد که به نوشته معاون خبرگزاری فارس، «به اتهام جاسوسی در بازداشت است».

در گزارش نسیم آن‌لاین در بیان دلایل بازداشت عبدالرسول دری اصفهانی، یکی از عناوین اتهامی «دریافت حقوق از موسسات آمریکایی و انگلیسی در ازای ارائه اطلاعات مهم مالی و اقتصادی جمهوری اسلامی» عنوان شده‌ است.

به نوشته این وب‌سایت، آقای دری اصفهانی «تحت عنوان مشاوره و هیئت مدیره برخی بانک‌ها جزء یکی از نجومی‌بگیران دولت» بوده است.

حمید رسایی، نماینده پیشین مجلس که از نمایندگان عضو گروه پایداری و نزدیک به محمود احمدی‌نژاد به حساب می‌آید و از مخالفان برجام بوده‌ است نیز در صفحه اینستاگرام خود عکسی از دری اصفهانی منتشر کرد.
از: رادیو فردا
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.