معوقات مزدی کارگران مجتمع تجاری کنزالمال

چهارشنبه, 24ام آذر, 1400
اندازه قلم متن

 

خبرگزاری هرانا – کارگران مجتمع تجاری کنزالمال منطقه آزاد اروند در استان خوزستان، از معوقات مزدی سه ماهه خود خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، کارگران مجتمع تجاری اروند (کنزالمال) با بیان اینکه مطالبات آن‌ها تا سه ماه به تاخیر افتاده است، گفتند: در این اوضاع اقتصادی و علیرغم وجود تهدید کرونا، مسئولان این مجتمع بزرگ و بین‌المللی به پرداخت به موقع حقوق کارگران بی‌اعتنا هستند و ما علیرغم همه سختی‌ها مجبوریم بدون دریافت حقوق کار کنیم.

این کارگران با اشاره به اینکه حدود ۶۰ نفر هستیم که در بخش نگهبانی، تاسیسات، خدمات و فضای سبز مجتمع تجاری کنزالمال یا به عبارتی اروند مال خرمشهر تحت مسئولیت یک پیمانکار تامین نیرو و با نظارت شرکت توسعه تعاون منطقه آزاد تجاری اروند مشغول کاریم، افزودند: در حال حاضر با احتساب آذر ماه سه ماه حقوق ما کارگران پرداخت نشده است.

وی با بیان اینکه برای پرداخت مزد بارها با پیمانکار و مسئولان منطقه تجاری اروند صحبت کرده‌ایم، افزودند: چرا باید ما کارگران برای دریافت معوقات مزدی خود دوندگی کنیم؛ پیمانکار ادعا می‌کند حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ مغازه داران به موقع سهم ماهیانه خود را برای پرداخت حقوق و سایر هزینه‌های جاری پرداخت نمی‌کنند بنابراین بودجه و منابع مالی کافی برای پرداخت حقوق کارگران ندارد.

آن‌ها ضمن بیان اینکه از مدیرعامل جدید شرکت توسعه تعاون منطقه آزاد تجاری اروند انتظار داریم نظارت خود را بر این مجتمع و مسئولان آن بیشتر کنند تا تکلیف پرداخت حقوق کارگران مشخص شود، اظهار داشتند: از مدت‌ها قبل کارگران پیگیر دریافت حداقل بخشی از طلب خود از پیمانکار و سایر مسئولان هستند اما به نتیجه قابل قبولی نرسیده‌اند.

این کارگران با بیان اینکه با توجه به وضعیت موجود، بعید می‌دانیم پیمانکار بتواند به این زودی بدهی خود را به صورت کامل به کارگران پرداخت کند، افزوند: شواهد بیانگر این موضوع است که مشکلات کارگران مجتمع تجاری اروند همچنان ادامه‌ دارد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.