چند بانک ایرانی معامله با قرارگاه خاتم سپاه را ‘محدود کرده‌اند’

شنبه, 13ام شهریور, 1395
اندازه قلم متن

مدیرمسئول روزنامه جوان، نزدیک به سپاه، می‎گوید بانک‌های سپه و ملت ارائه خدمات خود به قرارگاه خاتم‌الانبیا سپاه پاسداران را محدود کرده‌اند. روزنامه کیهان نیز در گزارش اصلی امروز خود با اعلام خبری مشابه دولت ایران را متهم کرده که به “تحریم داخلی” نهادهایی چون سپاه تن داده است.

روزنامه کیهان گزارش داده است که دو بانک سپه و ملت به طور مکتوب به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا اعلام کرده‌اند که نمی‌توانند به این نهاد خدمات ارزی ارائه کنند.

به گزارش جوان عبدالله گنجی، مدیرمسئول این روزنامه، گفته است: “با تحریم قرارگاه خاتم الانبیا توسط بانک‌های ملت و سپه (و احتمالا چند بانک دیگر در آینده) نتایج برجام ملموس‌تر می‌شود.”

آقای گنجی گفته با توجه به “باج و عقب‌نشینی” دولت حسن روحانی، در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو “به جای برگزاری یک انتخابات به انقلاب انتخاباتی” نیاز است.

روزنامه کیهان در گزارش اصلی امروز، شنبه ۱۲ شهریور، مدعی شده است که دولت ایران در توافق محرمانه با گروه ویژه اقدام مالی پذیرفته است که همه اشخاص حقیقی و حقوقی مورد تحریم سازمان ملل را در داخل ایران نیز تحریم کرده و دارایی‌هایشان را مسدود کند.

دو ماه پیش گروه ویژه اقدام مالی، سازمان بین‌المللی مبارزه با پولشویی، اعلام کرد ایران متعهد شده برای مبارزه با مساله پولشویی و تامین مالی تروریسم اقداماتی را انجام دهد. جزئیات تعهدات ایران در آن مقطع اعلام نشد.

روزنامه کیهان در گزارش خود درباره توافق ایران و گروه ویژه اقدام مالی نوشته است: “هم اکنون مواردی در کشور اتفاق افتاده و برخی بانک‌ها صراحتا از راه‌اندازی کار اشخاص حقیقی و حقوقی تحریم شده خودداری می‌کنند.”

پس از توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی بانک‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی در بازگشت به بازار ایران محتاطانه عمل کرده‌اند.

یکی از دلایل نگرانی‌های آنها این بوده است که به رغم رفع تحریم‌های هسته‌ای، همچنان اشخاص و نهادهایی در ایران تحریم هستند و نظام بانکی این کشور به داشتن مشکل پولشویی متهم می‌شود، به این ترتیب طرف خارجی ممکن است وارد معاملاتی شود که در نهایت برایش جریمه‌های سنگینی به دنبال داشته باشد.

تلاش برای رفع نگرانی بانک‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی و تشویق آنها برای حضور در ایران از سیاست‌های دولت حسن روحانی بوده است.
از: بی بی سی
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.