اولین عقب نشینی ایران مقابل ترامپ!

دوشنبه, 1ام آذر, 1395
اندازه قلم متن

abe-sangin

به گزارش جام نیـوز، وبسایت خبری “عیون الخلیج” به نقل از “وال استریت ژورنال ” گزارش داد: «ایران ۱۱ تن آب سنگین را به یکی از بنادر خود منتقل می کند تا کار خارج کردن این حجم از آب سنگین به بیرون از خاک خود را به اتمام برساند.»

عیون الخلیج در ادامه طی ادعای عجیبی گزارش داد: «این اقدام ایران، عقب نشینی و تسلیم شدن مقابل خواسته های ترامپ محسوب می شود که بعد از انتخاب وی به ریاست جمهوری مسئله احترام به برجام و مقابله واشنگتن با هر گونه نقض برجام از سوی ایران را مطرح کرده است.»

خاطر نشان می شود که «لورنس نورمن»، خبرنگار روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال در شهر بروکسل، مقر اتحادیه اروپا، مدعی شده که ایران ظرف دو روز آینده در حدود ۱۱ تن آب سنگین به عمان ارسال خواهد کرد تا ذخایر آب سنگین این کشور به پایین‌تر از ۱۳۰ تن برسد.

این خبرنگار همچنین ادعا کرده است که آب سنگین ایران تحت پلمپ آژانس بین المللی انرژی اتمی، در یکی از بنادر این کشور آماده صدور است.

با این اقدام، میزان ذخایر فعلی آب سنگین ایران به حدود ۱۲۰ تن خواهد رسید. البته این خبر هنوز از سوی مقامات رسمی کشور رد یا تائید نشده است.

پیش از این در گزارش آژانس از نحوه اجرای برجام، گفته شده بود که ذخایر آب سنگین ایران اندکی از ۱۳۰ تن فراتر رفته است. این مساله واکنش‌هایی را از سوی واشنگتن و آژانس در پی داشت.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.