سحر دولتشاهی سفیر کمپینی برای زنان زندانی شد

دوشنبه, 30ام اسفند, 1395
اندازه قلم متن

سحر دولتشاهی، بازیگر ایرانی در پی جلسه‌ای با شهیندخت مولاوردی، معاون ریاست جمهوری ایران در امور زنان و خانواده، سفیر کمپین “ارمغان پویشی برای آزادی زنان زندانی جرایم غیر عمد” شد.

سحر دولتشاهی، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایران می‌گوید، در پی جلسه‌ای با شهیندخت مولاوردی، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور ایران قرار شد در جهت اطلاع رسانی در زمینه کمپین “ارمغان” که به آزادی زندانیان زن جرایم غیر عمد اختصاص دارد فعالیت کند و به دوستداران خود در این زمینه اطلاعاتی دهد.

به گزارش ایسنا، سحر دولتشاهی گفت، باید در جلسه‌ای که قرار است معاونت امور زنان با حضور طیف‌های مختلفی مانند هنرمندان و ورزشکاران برگزار کند درباره کمپین “ارمغان” توضیحاتی ارائه دهد.

همچنین قرار است او با خانواده‌هایی که همسر آن‌ها به علت ارتکاب جرایم غیر عمد در زندان به سر می‌برد نیز دیدار داشته باشد.

این هنرمند عملکرد شهیندخت مولاوردی در حوزه‌های مختلف را “شجاعانه” خواند و گفت: «اقدامات او برای حوزه زنان کمک‌کننده بوده است علاوه بر آن من به علت جایگاهم احساس مسئولیت اجتماعی می‌کنم و تلاش می‌کنم با دقت مسئولیت‌هایی را در این زمینه اجرایی کنم. کمپین ارمغان می‌تواند اقدام اجتماعی موثری باشد تا مادرانی که بدون عمد مرتکب جرایمی شدند بتوانند به آغوش خانواده باز گردند.»

کمپین “ارمغان” برای آزادی زندانیان زن جرایم غیر عمد در راستای اجرای یکی از بندهای تفاهمنامه امضاشده میان معاونت امور زنان و خانواده با ستاد دیه طراحی و فعال شده است.

شهیندخت مولاوردی در این باره به خبرآنلاین گفته است: «این طرح را مدت‌هاست بررسی می‌کنیم و تفاهمنامه‌ای را هم با ستاد دیه امضا کرده‌ایم که به زندانیان زن جرایم غیرعمد که برای بار اول است به زندان افتاده‌اند و سابقه تکرار جرم ندارند کمک شود.»

او افزود، برای مشارکت در این کار از خود شروع کرده و داوطلبانه پنج رقم آخر فیش‌ حقوقی‌اش را به این کمپین اختصاص داده است.

در گزارش ایسنا توضیح داده شده که این کمک‌ها به آزادی زندانیان زن که بار اول مرتکب جرایم غیرعمد شده‌اند تعلق خواهد گرفت، نه مرتکبان جرایم عمد.

مولاوردی گفته است: «حدود یازده هزار زندانی جرایم غیرعمد اعم از زن و مرد داریم که خیلی از زنان ناخواسته قربانی جرایم همسران و پدران خود شده‌اند یا عدم آگاهی و تسلط در مباحث مالی و تجاری آنها را به زندان کشانده در حالی که حضور این زنان در زندان می‌تواند تبعات زیادی برای فرزندان و خانواده‌هایشان داشته باشد.»

او در دیدار با سحر دولتشاهی ضمن تأکید بر ضرورت فعالیت مستمر در حوزه آزادسازی زنان زندانی از مردم و مسئولین خواست با پیوستن به پویش “ارمغان” در آزادی زنان زندانی جرایم غیرعمد سهیم شوند.

مولاوردی پیش از این نیز در گفت‌وگویی با روزنامه شرق از مردم، به ویژه زنان دعوت کرده بود به کمپین “ارمغان” بپیوندند، چرا که زندانی بودن هر زن به معنای از هم‌پاشیده شدن یک خانواده است، بخصوص که بیشتر زنان زندانی سرپرست خانوار محسوب می‌شوند.

مولاوردی همچنین با اشاره به قوانین مساوی در مورد این جرایم برای مردان و زنان خواستار شد که قانون جرائم غیرعمد “با توجه به وضعیت نیازها و اقتضائاتی که زنان زندانی دارند حتما توجه ویژه به این گروه از زندانیان بکند.”
از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.