باقری: با بازگشت تحریم‌ها خروج ایران از برجام قطعی است

دوشنبه, 8ام آبان, 1396
اندازه قلم متن

به گفته بلندپایه‌ترین مقام نظامی ایران، در صورت بازگشت تحریم‌ها “با نام‌های دیگر” خروج ایران از برجام قطعی خواهد بود. وزیر خارجه ایران پیشتر برجام را سندی “محکم” خوانده و خروج از آن را تنها “یکی از گزینه‌ها” دانسته بود.

سرلشکر محمدحسین باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، روز دوشنبه (۸ آبان/ ۳۰ اکتبر) در جریان همایش ملی سازمان پدافند غیرعامل، از جمله با اشاره به جنگ ۸ ساله ایران و عراق گفت، ایران باید برخلاف آن دوران “از قبل برای همه تهدیدات برنامه” داشته باشد.

باقری افزود: «ما نباید مانند دوران هشت سال دفاع مقدس غافلگیر شویم، بلکه باید با توجه به عملکرد و آگاهی موجود در کشور به موقع در برابر تهدیدات تصمیم درست بگیریم».

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در ادامه با اشاره به اینکه “هیچ‌یک از تصمیمات در مورد جنوب غرب آسیا بدون در نظر گرفتن نقش جمهوری اسلامی میسر نیست”، تشکیل گروه‌های تروریستی مانند داعش و النصره را کار “دشمنان” ایران خواند که به گفته او: «می‌خواهند محور مقاومت را نابود کنند و مرزهای ام‌القرای ما را به نابودی بکشانند».

“دشمن مفیدتر” برای جمهوری اسلامی

سرلشکر باقری پس از اشاره به همه‌پرسی استقلال کردستان عراق به عنوان “توطئه”‌ای برای “تجزیه کشورهای اسلامی” که “در نطفه خفه شد”، به راهبرد جدید آمریکا در قبال ایران نیز پرداخت. او با اشاره تلویحی به دونالد ترامپ، “این دشمن” را به دلیل “صراحت لهجه”‌اش در قبال ایران، برای جمهوری اسلامی “بهتر و مفیدتر” دانست.

بلندپایه‌ترین مقام نظامی جمهوری اسلامی همچنین ضمن اشاره به اینکه در فهرست تحریم‌های پیش‌بینی‌شده‌ی آمریکا علیه ایران “طیفی از عملیات و قوانین و تهدیدها” وجود دارد، گفت: «اگر تحریم ها برگردد خروج ایران از برجام قطعی است».

از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.