رادیو اسرائیل: انفجار انبار اسلحه در دمشق، فرمانده ارشد سپاه و برادر اسد زخمی شدند

دوشنبه, 12ام شهریور, 1397
اندازه قلم متن

رادیو اسرائیل – منابع خبری سوریه می گویند که ارتش اسرائیل یک بار دیگر مواضع نظامی در نزدیکی دمشق را هدف قرار داده و شماری از افراد کشته یا مجروح شده اند که یکی از زخمی شدگان ژنرال ماهر الاسد برادر پرزیدنت بشار اسد بوده و نفر دوم یک ژنرال سپاه قدس حکومت ایران گزارش گردید.

اسرائیل نسبت به این گزارش واکنشی نشان نداده و ارتش سوریه نیز وقوع حمله را انکار می کند و می گوید که انفجارهای شدید شب گذشته، نتیجه اتصالی برق بوده است.

این حادثه چند روز پس از آن روی داد که نخست وزیر و وزیر دفاع اسرائیل تاکید کردند که امضای پیمان نظامی بین ایران و سوریه، اسرائیل را از حق دفاع از خویش باز نخواهد داشت.

منابع خبری اوپوزیسیون سوریه امروز (یکشنبه) گفتند که در ساعات شب گذشته یک رشته انفجارهای شدید رخ داده و شعله های آتش به هوا بلند شده و بی تردید شماری از افراد کشته شده اند که هنوز از تعداد آن ها خبری در دست نیست، ولی در برخی گزارش ها گفته شده که یکی از آن ها برادر رئیس جمهوری بوده است.

دولت سوریه در بسیاری از موارد گذشته نیز وقوع حمله را نادرست خوانده و یا ادعا کرده است که پدافند هوایی سوریه توانسته است موشک های پرتاب شده را در هوا شکار کند.

این ادعا که انفجارهای شب گذشته نتیجه یک اتصالی برق بوده، در محافل نظامی و اطلاعاتی با تردید روبرو شده است.

انفجارها در فرودگاه نظامی “المزۀه” در حومه دمشق رخ داد و ارتش سوریه می گوید که محل منفجر شده یک انبار اسلحه بوده است.

در طول سال های اخیر صدها بمباران هوایی و یا حملات موشکی علیه مراکز استقرار افراد سپاه پاسداران و یا شبکه ضد هوایی ارتش سوریه رخ داده که اسرائیل مسوولیت بخشی از آن را به عهده گرفته است.

بنیامین نتانیاهو در سخنرانی چند روز پیش، بی آن که به حضور نظامی حکومت ایران در سوریه، به صورت مستقیم اشاره کند، گفت: آنانی که بخواهند به ما آسیب برسانند، خود آسیب خواهند دید و کسانی که بخواهند ما را نابود کنند، خود نابود خواهند شد.

از: گویا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.